|
Is dit een uitdagende casus? |
Nee, piece of appeltaart |
|
0% |
[ 0 ] |
Economische crisis is zo voorbij |
|
100% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 1 |
|
Auteur |
Bericht |
Geenverstandvanrecht
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 sep 2009 19:49 Onderwerp: Plafond parkeergarage lekte, resultaat: schade op dak auto! |
|
|
Beste allemaal,
Ik heb geen rechten gestudeerd. Daarom vraag ik jullie hulp bij mijn probleem. Ik hoop dat dit en uitdagende casus voor jullie is, maar ik heb jullie hulp nodig.
Ik parkeer als bewoner in een parkeergarage. Ik ben geen abonementhouder maar maak gebruik van zogenaamde uitrijdkaartjes. Voordat ik op vakantie ging, heb ik mijn auto ''veilig en droog'' gestald. Na terugkomst bleek het plafond van lekkend aard te zijn (plofond lekt een vies spul). Resultaat: ik heb een dof plek op de dak van mijn auto, en dit stoort mij enorm. Ik ben namelijk erg zuinig op mijn wagen.
Reeds contact gehad en mijn verhaal gedaan. De man vertelde mij dat parkeren op eigen risico is. Dat kan ik eigenlijk begrijpen. Maar een lekkend plafond is iets waar de parkeergarage iets an kan doen om schade voor zijn klanten te voorkomen. Dit valt naar mijn mening in het kader van ''onderhoud''.
In de algemene voorwaarden staat het volgende:
De tussen partijen tot stand gekomen overeenkomst omvat niet de
bewaking van of het voortdurende toezicht op een ieder die en op al
hetgeen dat zich in de parkeergarage bevindt, danwel enige
aansprakelijkheid vanwege de exploitant van de parkeergarage.
Met name aanvaardt de exploitant geen enkele aansprakelijkheid voor
diefstal of het verloren gaan van eigendommen van de parkeerder,
noch aanvaardt de exploitant enige aansprakelijkheid voor welke
schade dan ook, aan de eigendommen van de parkeerder, terzake van
lichamelijk letsel of enige andere schade, direct of indirect
veroorzaakt door of tengevolge van het gebruik van de parkeergarage.