Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 20 aug 2025 8:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Telfort weigert schriftelijke opzegging van contract
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hermanJ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 237


BerichtGeplaatst: zo 06 sep 2009 22:49    Onderwerp: Telfort weigert schriftelijke opzegging van contract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Telfort stelt dat je alleen per telefoon je contract kan opzeggen. Nu heb ik al vanaf 1996 een Worldonline, later Tiscali en nu dus Telfort contract voor inbellen. Dat doe ik dus al 10 jaar niet meer, dus ik wil er vanaf (6 euro per maand).

Ik heb schriftelijk opgezegd, maar ze blijven maar afschrijven.

Ik heb 2x gebeld, tevergeefs, na 10 minuten wachten en bla bla bla vond ik het wel welletjes.

Is telfort onrechtmatig jegens mij?
Ik heb het gevoel van wel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Telfort webcare

Telfort webcare

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2009 13:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vervelend om te lezen dat uw opzegging niet (juist) is verwerkt.
Het is onjuist dat een opzegging alleen telefonisch doorgegeven kan worden.
Uw schriftelijke opzegging had gewoon gehonoreerd moeten worden.

Graag ontvang ik van u uw klantnummer (per PB) zodat deze alsnog direct in orde gemaakt kan worden.
Dit zal op terugwerkende kracht gebeuren. De oorspronkelijke opzegdatum uit uw brief zal hierbij aangehouden worden.
Abonnementskosten die na die datum geincasseerd zijn worden gecrediteerd.

Hugo
Telfort webcare team
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 07 sep 2009 18:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daar houden we van: een snelle oplossing Mr. Green
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
ouwe sloeber



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 342


BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 9:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Grappig ook dat het dan wel snel wordt opgelost. Dat is dus de manier.....bedrijfsnamen met naam en toenaam op een forum noemen. Ik heb ook nog zoiets bij een bank..........
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 10:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het eigenlijk wel scherp zo. Dat er in het voortraject iets niet goed is gegaan zegt niets over de welwillendheid van een geheel bedrijf.

Blijkbaar heeft Telfort er een internetteam (of medewerker) voor over om misstappen zo snel mogelijk op te sporen en af te wikkelen.

Ik zie een kans voor internetproviders Hypocrite
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 791


BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 17:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij Telfort is veel mis. Het is een van de providers waar de meeste klachten over zijn. Ik heb ook problemen gehad. Telfort had de AV veranderd en mij vier weken de tijd geven om op te zeggen. Ik heb waarin ik o.a. daar gebruik van maakte. Telfort reageerde wel op mijn brief, maar kreeg later toch mooi incasso op mijn dak. Als ik dat niet betaalde zouden ze me afsluiten. Eindelijk, dacht ik. Ik heb niet gereageerd op de incasso en verder nooit meer wat gehoord.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 3:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een webcare-team Dancing

Had ook best 'customercare-team' mogen heten Smile
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hermanJ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 237


BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2009 0:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt inderdaad stopgezet.
Heb nog geen briefje van hen ontvangen en het terug te ontvangen geld ook niet (maar OK, 2 weken is een korte tijd). Dus het is al flink opgelost!

Maar nu heb ik wel opeens een IC van 10 euro van de Avrobode (nooit op geabonneerd geweest), het zal er toch niks mee te maken hebben?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hermanJ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 237


BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 1:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

TelfortWebcare blijkt gewoon mooie praatjes te verkondigen. Check net even de rekening en 30 september is er wederom wederrechtelijk geld afgeschreven.

Quote:

citaat vd website:
Opzeggen
U kunt uw Telfort internetabonnement telefonisch opzeggen via 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.


Het zijn gewoon ordinaire laaienlichters, en ze overtreden de wet!
Als Dirk Scheringa naar de hel gaat (wat ik niet voor hem hoop) dan zal hij daar zeker de leugenachtige directeurtjes van Telfort tegen komen. Pff, wat een ellende!

Ik zal de toezichthouder maar op de hoogte stellen (niet dat die wat doen, want die sturen je ook van het kastje naar de muur is mijn inmiddels meervoudige ervaring).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 7:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gewoon storneren, maakt het hun probleem, u heeft nu een op schrift gestelde verklaring van een Telfort medewerker. Zie eerder bericht. Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prawo



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 102


BerichtGeplaatst: wo 21 okt 2009 9:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vraag is uiteraard of Hugo wel echt van Telfort is en niet een of andere grappenmaker.

De eerste keer reageerde hij namelijk wel erg snel, maar nu laat hij al anderhalve maand niets van zich horen.
Je zou toch verwachten dat hij een topic als dit blijft monitoren.

Die brief was wellicht niet aangetekend verzonden, zodat je een bewijsprobleem hebt.
Probeer hun faxnummer te achterhalen en stuur de opzegging daarheen.

Storneren in de automatische incasso is een begin, maar waarschijnlijk blijven computers je nadien aanmaningen sturen zodat je ook iets anders moet bedenken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Telfort webcare

Telfort webcare

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 19 nov 2009 11:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het topic wel een lange tijd (tot begin oktober) in de gaten gehouden maar daarna op een of andere manier geen mail gekregen dat er een nieuw antwoord is geplaatst.
Hiervoor mijn welgemeende excuses.

Het verwerken van de creditering heeft langer geduurd dan verwacht.
Op 3 november hebben wij een bedrag van 47,67 (7 maanden abonnementskosten) naar u overgemaakt.
Kunt u controleren of u dit heeft ontvangen?

Het abonnement is echt stopgezet zoals u hier kunt zien:



Als extra zekerheid heb ik ook nog uw rekeningnummer verwijderd uit onze administratie.

Dat ik hier vrij snel na het plaatsen van het topic reageerde komt door de digitale snuffelhonden die wij hiervoor gebruiken. Helaas hebben ze uw nieuwe reactie niet opgemerkt.

Hugo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
hermanJ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 237


BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2009 4:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het klopt,

maar

Heeft Telfort nu een email adres of een normaal nummer om op te zeggen (ipv 30 ct per minuut en minuten lang niet opnemen). Er staat nog steeds op de Telfort website:

Quote:
Opzeggen
U kunt uw Telfort internetabonnement telefonisch opzeggen via 0900-9596. U betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15,- per gesprek) plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Deze kosten kunt u vinden op de website van uw mobiele aanbieder.


Nee dus.

Ik vind dat boefachtig, bewuste misleiding van de consument. Is GEEN reclame!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2009 9:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij hebben in ieder geval Hugo. Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2009 10:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En nu maar hopen dat hij ook de Boss is Mr. Green
_________________
~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds