|
Auteur |
Bericht |
Deggiex
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 sep 2009 16:27 Onderwerp: Studieovereenkomst oude werkgever overgenomen. |
|
|
Wegens de kredietkrisis werd ik door mijn oude werkgever op sollicitatie gestuurd. Deze verliep goed en 1 juli ben ik begonnen bij mijn huidige werkgever.
Bij mijn oude werkgever was ik begonnen aan een cursus. Mijn huidige werkgever heeft gevraagd of ik de studie nog afmaak. En heeft de studieovereenkomst overgenomen (denk ik, ik heb hier geen papieren of zo van gezien). Nu ga ik per 1 oktober naar een nieuwe werkgever en zal ik de studiekosten moeten terugbetalen. Echter staat er niets in mijn contract over de overgenomen studiekosten. Moet ik deze nu gewoon terugbetalen ? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 02 sep 2009 17:06 Onderwerp: |
|
|
Alleen als dit is opgenomen in de arbeids-overeenkomst. De voorwaarden kunnen natuurlijk ook staan in het personeels-handboek en er kan via de arbeidsovereenkomst worden verwezen naar dit handboek. Als de oude werkgever in zijn ontslagbrief ( heb je die al, anders snel vragen! art.7:656 BW) niet verwijst naar deze studieovereenkomst, dan valt er niets te claimen. |
|
|
|
 |
Deggiex
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 sep 2009 10:31 Onderwerp: |
|
|
Ik heb gelijk bij mijn oude werkgever alsnog mijn ontslagbrief gevraagd, ik heb tot nu toe hiervan nog niks zwart op wit ontvangen.
In de huidige overeenkomst staat hier niets over. Niet in de arbeidsovereenkomst en ook niet in de personeelsgids, zelf niks over een terugbetalingsregeling voor studiekosten. Wel dat ik de komende 3 jaar niet terug mag gaan naar de oude werkgever, maar niets over de studiekosten.
Als ik straks de ontslagbrief krijg van mijn oude werkgever en er staat inderdaad iets in over dat mijn huidige werkgever de studiekosten heeft overgenomen, wat dan ? |
|
|
|
 |
|