|
Auteur |
Bericht |
Ruby
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 17:11 Onderwerp: verlengingen contract recht op onbepaalde tijd? |
|
|
Ik heb op 1 september 2007 een contract gekregen voor 6 uur per week tm 31-8-2008 en een contract van 1-9-2007 tot 1-3-2008 voor 4 uur per week.
Op 1 maart werd mijn contract verandert in een contract van 10 uur per week op de vestiging van die 6 uur en het contract van 4 uur verviel. Op 1-9-2008 is het contract verlengd tot 31-8-2009 en nu wordt mijn contract verlengd t0t 1 oktober.
Is het zo dat ik aanspraak kan maken op een contract voor onbepaalde tijd?
Wij vallen onder de CAO welzijn |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 aug 2009 17:41 Onderwerp: |
|
|
Op 31 augustus wordt uw derde contract van rechtswege omgezet in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Ik weet niet of het CAO andere bepalingen kent. Dit ligt altijd ter inzage bij Personeelszaken of verkrijgbaar via de vakbond.
Artikel 7:668a BW
1.Vanaf de dag dat tussen dezelfde partijen:
a. arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd elkaar met tussenpozen van niet meer dan drie maanden hebben opgevolgd en een periode van 36 maanden, deze tussenpozen inbegrepen, hebben overschreden, geldt met ingang van die dag de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd;
b. meer dan 3 voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van niet meer dan 3 maanden, geldt de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.
2.Lid 1 is van overeenkomstige toepassing op elkaar opvolgende arbeidsovereenkomsten tussen een werknemer en verschillende werkgevers, die ten aanzien van de verrichte arbeid redelijkerwijze geacht moeten worden elkanders opvolger te zijn.
3.Lid 1, onderdeel a en laatste zinsnede, is niet van toepassing op een arbeidsovereenkomst aangegaan voor niet meer dan 3 maanden die onmiddellijk volgt op een tussen dezelfde partijen aangegane arbeidsovereenkomst voor 36 maanden of langer.
4.De termijn van opzegging wordt berekend vanaf het tijdstip van totstandkoming van de eerste arbeidsovereenkomst als bedoeld onder a of b van lid 1.
5.Van de leden 1 tot en met 4 kan slechts bij collectieve arbeidsovereenkomst of bij regeling door of namens een daartoe bevoegd bestuursorgaan worden afgeweken ten nadele van de werknemer. |
|
|
|
 |
elmajimbe
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: vr 28 aug 2009 2:54 Onderwerp: |
|
|
Quote: | b. meer dan 3 voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van niet meer dan 3 maanden, geldt de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd. |
Het 4e contract geldt dus als aangegaan voor onbepaalde tijd.
Of het nieuwe contract tot 1-10-09 nu als het 4e contract kan worden aangemerkt?
Ik kan me argumenten voorstellen die van dat standpunt uitgaan.
De vraag is of de arbeidsovereenkomst die op 1-3-2008 (voor 10 uur) is gesloten, als een nieuwe of een gewijzigde overeenkomst moet worden beschouwd.
Zonder details valt dat moeilijk te beoordelen.[/b] _________________ Mensen zijn graag geboeid, maar niet graag gebonden. (Alexander Pola) |
|
|
|
 |
|