|
Auteur |
Bericht |
chrysantje
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 25 aug 2009 11:25 Onderwerp: Salaris ontvangen, nu terugbetalen?? |
|
|
Mijn zoon is werkzaam geweest bij het ministerie van defensie en heeft, om een heel lang verhaal kort te houden..... oneervol ontslag gekregen. Dit onslag is aangezegd per 9 maart j.l. Mijn zoon is nog in beroep gegaan hiertegen, zowel bij de voorzieningenrechter als voor een beroepsprocedure. Helaas heeft de voorzieningenrechter uitspraak gedaan in beide zaken en heeft alles afgewezen. Toch ontvangt mijn zoon nog steeds salaris en heeft hij ook geen enkele bevestiging gekregen van een ontslag. Vorige maand heeft hij via zijn advocaat, laten weten dat hij dus nog steeds salaris krijgt, maar deze maand is het ook weer gewoon gestort.
Wat zijn nu de mogelijkheden.....moet hij straks alles gaan terugbetalen, wat zijn zijn opties |
|
|
|
 |
memolen
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 12 okt 2009 17:04 Onderwerp: Onverschuldigd betaald salaris |
|
|
Wat geeft zijn advocaat als advies? Wat staat er precies in de uitspraak van de rechter? Is er een ontbindingsdatum genoemd? In beginsel kan de werkgever deze onverschuldigde betaling terugvorderen (art. 6:203 BW).
Heeft uw zoon zelf al eens met de salarisadministratie gebeld, en gevraagd waarom ze hem nog steeds loon betalen? Daar zou ik persoonlijk heel benieuwd naar zijn. En waar leeft uw zoon van? Dit salaris, of heeft hij intussen ander werk of ontvangt hij een WW-uitkering? |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 13 okt 2009 6:13 Onderwerp: |
|
|
Zie ook deze draad. |
|