|
Auteur |
Bericht |
Ms.Tuus
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 13:46 Onderwerp: Samengaan Orange-T-Mobile |
|
|
Ik zat/zit bij Orange. Vorige week ontving ik een brief dat zij per 14 augustus officieel overgaan in T-Mobile en zij deden mij een aanbod, tevens gaven zij aan dat ik, indien ik niet met dit aanbod akkoord ging schriftelijk voor 14 augustus kon opzeggen. Nu zit ik er er al langer over te denken om weg te gaan bij Orange (omdat ik niet naar T-Mobile wil). Alleen zit ik tenminste nog 1 jaar aan mijn contract vast.
Ik ben vandaag naar de shop gegaan om te vragen of ik dus kon opzeggen en of ik dan mijn contract moest afkopen. De ""hulpvaardige" medewerker knikte dat ik mijn contract diende af te kopen als ik bij ze weg wilde (dus ook als ik niet hun aanbod wilde aannemen). Nu wil ik graag weten of hij gelijk heeft. Het staat mij namelijk bij dat je bij verandering van algemene voorwaarden kosteloos mag opzeggen. Ik neem aan dat de algemene voorwaarden daadwerkelijk veranderen.
Geldt deze regel ook als je provider opgaat in een andere? Ik heb er immers niet voor gekozen om naar T-Mobile te gaan en ik wil er ook niet voor kiezen. Wat zijn nu eigenlijk mijn rechten in een dergelijk geval?
Moet ik echt mijn contract afkopen als ik wil opzeggen en als ik dit niet wil kan ik dan eisen dat ik dezelfde ''voordelen' behou alsof ik nog bij Orange zit. Wat het aanbod komt volgesn hen overeen, maar in de praktijk ben ik mijn voordelige smsbundel kwijt en kost het me ook meer per sms en belminuten. Kortom geen enkele aanbod zal voordeliger zijn. |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 14:42 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Vorige week ontving ik een brief dat zij per 14 augustus officieel overgaan in T-Mobile en zij deden mij een aanbod, tevens gaven zij aan dat ik, indien ik niet met dit aanbod akkoord ging schriftelijk voor 14 augustus kon opzeggen. |
Dit klinkt erg vreemd. Ze deden je een aanbod en in hun ogen wordt die aanvaard door dat jij niets doet? Dat kan niet. Hoe klonk dat aanbod exact?
Quote: | Het staat mij namelijk bij dat je bij verandering van algemene voorwaarden kosteloos mag opzeggen. |
Juist.
Quote: | Geldt deze regel ook als je provider opgaat in een andere? |
Ja, als de AV in jouw nadeel veranderd dan mag je opzeggen. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 jul 2009 14:45 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Moet ik echt mijn contract afkopen als ik wil opzeggen en als ik dit niet wil kan ik dan eisen dat ik dezelfde ''voordelen' behou alsof ik nog bij Orange zit. Wat het aanbod komt volgesn hen overeen, maar in de praktijk ben ik mijn voordelige smsbundel kwijt en kost het me ook meer per sms en belminuten. Kortom geen enkele aanbod zal voordeliger zijn. |
Als zij niet leveren dan hoef jij niet te betalen. _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
|