Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 21 aug 2025 19:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Zaak tegen ex-werkgever
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bertje79

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 0:46    Onderwerp: Zaak tegen ex-werkgever Reageer met quote Naar onder Naar boven

Reeds sinds eind 2007 heb ik via mijn rechtsbijstand een zaak lopen tegen mijn ex-werkgever.
Ik ben namelijk van mening dat ik te weinig betaald heb gekregen in relatie tot de werkzaamheden die ik verrichte.

Nu is de zaak zover opgelopen dat de zaak bijna voor moet komen voor de rechtbank, echter of het nog zo ver komt is de vraag.
Mijn ex-werkgever staat namelijk op de rand van een failliesement.

Daar zit nu juist ook een deel van mijn probleem, mijn advocaat zegt dat ze mijn ex-werkgever niet privé aansprakelijk kan stellen daar ik een zaak heb tegen zijn b.v.
Ik ben van mening dat hij als bestuurder van de b.v. toch ten allen tijde aansprakelijk is voor die b.v. en ook voor de holding waar de b.v. deel van uit maakt.
Ook lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het failliesement op een 'natuurlijke' manier tot stand is gekomen, de b.v. bestond al geruime tijd en had altijd een gezonde financiële status.

Is het mogelijk om verder als de b.v. beslag te laten leggen en zo ja, hoe kan ik dat het beste aanpakken voordat het te laat is.

Alvast bedankt voor de moeite.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 1:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als ex-werknemer heb je bij een faillissement als ik me niet vergis voorrang op de concurrente schuldeisers, maar of dat voldoende zal zijn is natuurlijk nog maar de vraag.

Bertje79 schreef:
Ik ben van mening dat hij als bestuurder van de b.v. toch ten allen tijde aansprakelijk is voor die b.v. en ook voor de holding waar de b.v. deel van uit maakt.

Dat is onjuist. De bestuurder is slechts bij uitzondering aansprakelijk. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de bestuurder met een truc de BV failliet laat gaan om van jouw vordering af te komen. Wat er wel aan de hand is weet ik natuurlijk niet, maar normaal gesproken kom je niet verder dan de BV.

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009 7:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@bona fides

Ik begrijp dat de bestuurder in eerste instantie alleen aansprakelijk is voor de b.v.

Nu is het zo dat hij samen met een partner de b.v. runt, die betreffende partner wil uit de b.v. stappen en zijn aandeel van de b.v. meenemen.
Deze partner ziet nu hoe mijn ex-werkgever probeert van zijn geld af te komen om geen geld te hoeven meegeven aan zijn partner.

Ik, en de partner van mijn ex-werkgever, hebben sterke vermoedens dat hij dus willens en wetens failliet wil worden verklaard om zodoende onder 2 rechtzaken uit te komen.

Mochten de vermoedens gegrond zijn en er ook maar enig bewijs van zijn dan is er sprake van wanbeleid en is het mogelijk om dan een stap verder te gaan dan de b.v. en hem dus privé of in de holding aan te pakken.

Of heb ik het nu helemaal verkeerd?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds