Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 16:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

mijn broertje
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
serina1990

Leeftijd: 34
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 12:19    Onderwerp: mijn broertje Reageer met quote Naar onder Naar boven

mijn broertje word dit jaar 17 jaar
maar nou blijkt dat hij niet mijn broertje is maar mijn stiefbroertje Shocked
maar goed wie is dan de vader van mijn broertje
men eigen stiefbroertje weet niet eens dat hij van een ander vader is
nou vraag ik me af
hoort hij het ook niet te weten??? Confused
hij is ook heel anders dan men broer en ik
hij is zelfs donkerder van huids kleur
mijn vader was niet zo donker
wat moet ik hiermee doen?

serina Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 12:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als jullie dezelfde moeder hebben, is hij niet je stiefbroer maar je halfbroer.

Als je vindt dat hij het moet weten kun je dat denk ik beter eerst met je ouders overleggen (als die tenminste weten dat jij het weet).

HenkR

Leeftijd: 56
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 12:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind dat hij het behoort te weten want je roots zijn belangrijk en het is niet eerlijk dat mensen in een gezin ekaar voor de gek houden.

Hoe eerder hoe beter.

Zodat hij niet over 30 jaar in Opsporing Verzocht er achter komt dat z'n vader verdwenen of overleden is.

Dat is mijn mening Wink

Chantalle

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU

BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 13:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het daar wel mee eens, dat iedereen dat hoort te weten.
En natuurlijk staat het Serina vrij dit te vertellen aan haar halfbroertje, maar of ze dit zou moeten doen is een ander verhaal.

Ik denk dat het een taak is van de ouders om dit te vertellen, zeker zolang de persoon in kwestie nog minderjarig is. Dus ik zou ook aanraden het eerst met de ouders te overleggen.

Besluit je het toch zelf te vertellen: bedenk dan eerst heel goed waarom je denkt dat je broertje een andere vader heeft. Waar heb je deze informatie vandaan? Is dit betrouwbaar: weet je zeker dat het echt waar is?

Het zal een enorme impact op je broertje hebben om dit te horen, nog meer als hij dit niet hoort van zijn eigen ouders. Vraag je vantevoren af hoe je denkt dat hij zal reageren. Het is niet zomaar iets wat je even tijdens het avondeten vertelt. Vandaar dat het slim is om hier met je ouders over te praten.
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 02 jul 2009 14:23    Onderwerp: Re: mijn broertje Reageer met quote Naar onder Naar boven

serina1990 schreef:
mijn broertje word dit jaar 17 jaar
maar nou blijkt dat hij niet mijn broertje is maar mijn stiefbroertje
waar blijkt dat dan uit?
STUDENTENFORApuntnl

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 13:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het niet echt een onderwerp voor dit forum eerlijk gezegd. Het is meer iets ethisch.

Het lijkt me niet dat ouders de plicht hebben om te vertellen dat hun kind niet hun biologische kind is.
theod

Leeftijd: 67
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

STUDENTENFORApuntnl schreef:
Ik vind het niet echt een onderwerp voor dit forum eerlijk gezegd. Het is meer iets ethisch.

Het lijkt me niet dat ouders de plicht hebben om te vertellen dat hun kind niet hun biologische kind is.

Ben ik het absoluut niet mee eens.

Vind dit juist een geschikt forum om zoiets te behandelen.

Naar mijn mening hebben de ouders juist wel de plicht om te vertellen over de geschiedenis van een kind.

Over een stiefkind kan ik wel vader spelen maar nooit de vader zijn, dat is de verwekker van dat kind en het kind kan op meerderjarige leeftijd dan beslissen wat hij er mee wil doen.

Vergeet niet dat een dergelijk kind op goeit in een grote leugen.
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt helemaal gelijk. Maar je kunt niet van iedereen verwachten dat ze hun vraag altijd op het juiste forum stellen. Niet reageren, omdat het onderwerp niet past, is dan weer zo onaardig.

Ik heb overigens nooit willen zeggen dat ouders die plicht hebben, ik heb gezegd dat het hun taak is (in tegenstelling tot die van iemand anders). Als in, als iemand het vertelt, dan het liefst de ouders (en niet het zusje)...

Het is moeilijk uit te leggen via een online forum, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik ermee wilde zeggen. Misschien kun je mijn vorige post nog eens lezen met dit in gedachten.
Chantalle

Chantalle

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

theod schreef:

Ben ik het absoluut niet mee eens.

Vind dit juist een geschikt forum om zoiets te behandelen.

Naar mijn mening hebben de ouders juist wel de plicht om te vertellen over de geschiedenis van een kind.

Volgens welke wettelijke regeling is dit geregeld? Of is dit misschien bepaald in een uitspraak van een rechter?
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 17:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pas als de jongen er zelf om vraagt zou er eventueel sprake kunnen zijn van een plicht om te vertellen wie de vader is. Ik denk echter niet dat de moeder dan daadwerkelijk verplicht is om dit te vertellen.

Er is een bekend arrest over een instelling die - in overeenstemming met de wil van de moeder - een dochter na het overlijden van haar moeder geen inzage wil geven in de papieren waarin de dochter kan vinden wie haar vader is. Als ik me niet vergis won de dochter dit, maar dat wil m.i. nog niet zeggen dat de moeder bij leven al kan worden verplicht duidelijkheid te verschaffen (bijv. op straffe van een dwangsom).

Zolang de jongen er niet zelf over begint is er geen rechtsplicht om hem uit de droom te helpen. (Net zoals niemand zich verplicht hoeft te voelen om dwalende Jomandagangers van hun geloof te helpen, om maar een voorbeeld te noemen. Pas als je weet dat zo iemand concreet levensgevaar loopt zou het anders kunnen zijn.)

Leeftijd: 39
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 18:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Pas als de jongen er zelf om vraagt zou er eventueel
Er is een bekend arrest over een instelling die - in overeenstemming met de wil van de moeder - een dochter na het overlijden van haar moeder geen inzage wil geven in de papieren waarin de dochter kan vinden wie haar vader is. Als ik me niet vergis won de dochter dit, maar dat wil m.i. nog niet zeggen dat de moeder bij leven al kan worden verplicht duidelijkheid te verschaffen (bijv. op straffe van een dwangsom).

Klopt... dochter won dat inderdaad.

In deze zaak zie ik echter geen reden om de ouders te verplichten het kind te vertellen waar hij van afstamt.
serina1990

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 0:35    Onderwerp: broertje Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb toch nog te horen gekregen dat hij wel mijn echte broertje is
en daar ben ik super blij mee Very Happy ik vond het al zo raar
ik was erbij toen hij ook geboren werd en mijn vader ook dus kende geen ander man in mijn moeders leven
Martha

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2009 10:48    Onderwerp: Re: mijn broertje Reageer met quote Naar onder Naar boven

serina1990 schreef:

hij is ook heel anders dan men broer en ik
hij is zelfs donkerder van huids kleur
mijn vader was niet zo donker

Huidskleur...? Dat zegt dus echt heel weinig. Wist je bijvoorbeeld dat Heather Locklear ( ja die blonde uit Melrose Place) een halfe negerin is? Haar vader is Afro Amerikaan. Zou je dus echt niet zeggen, toch?
Tijdens de apartheid in Zuidafrika had je ook allerhande vreemde taferelen van donkere ouders die vééél lichtere kinderen kregen en dat deze kinderen als volwassenen hun afkomst verloochenden om hoger op te komen (in de VS ook). Zulke lichte mensen kunnen afstammelingen krijgen die plots veel donkerder zijn dan zij. Ook hebben veel (blanke) Nederlanders noch donkere invloeden uit de Spaanse overheersing die zomaar de kop kunnen opsteken. Dus dat zegt echt niet zo veel.
Een disbalans in de hormoonhuishouding kan er ook zomaar voor zorgen dat je opeens véééél donkerder wordt (bij sommige kanker therapieen ondervinden de patienten dit).

In iedergeval gefeliciteerd met het blijde nieuws!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds