Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Roy Smits
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 jun 2009 17:36 Onderwerp: Opstellen dagvaarding opheffen dochterpagina's Startpagina |
|
|
Beste Forumleden,
Ik ben op zoek naar hulp bij het opstellen van een dagvaarding. Weet er iemand een internetpagina waar ik heldere uitleg kan vinden, of misschien een voorbeeld van een dagvaarding? Of zijn er mensen die mij voor een kleine vergoeding (onder de 100 Euro) kunnen helpen?
De reden dat ik geen advocaten-tarief wil betalen, is dat ik geen financieel belang heb bij mijn zaak. De achtergrond is de volgende.
Als hobby beheer ik een reeks dochterpagina's van Startpagina, dit zijn de 024-pagina's. Ik heb een overeenkomst met Startpagina waarin mijn rechten en plichten vermeld staan. Het bestuur van Startpagina heeft enige tijd geleden besloten dat ze van de netnummer-pagina's, waaronder dus mijn pagina's, af wil. Vanwege de overeenkomst kan Startpagina de 024-pagina's niet zomaar opheffen. Ze hebben er echter voor gekozen om mij het beheren te belemmeren op een wijze waarvan ik vermoed dat het in strijd is met de overeenkomst. Een jaar lang heb ik Startpagina hiervan proberen te overtuigen en daarbij zelfs de hulp gekregen van een rechtswinkel die het met mijn visie eens is. Echter blijft Startpagina bij haar standpunt. Om mijn pagina's te kunnen blijven beheren, heb ik geen andere keus meer dan een civiele procedure te beginnen tegen Startpagina.
Ik ben bij het juridisch loket langsgeweest om informatie te winnen over deze procedure. Daar wilden (of mochten) ze mij echter niet helpen met het opstellen van de dagvaarding en werd ik doorverwezen naar een advocaat.
Het lijkt mij dat het in Nederland toch mogelijk moet zijn om voor je rechten op te komen, zonder dat je dit honderden Euro's kost. Ik krijg de indruk dat het bestuur van Startpagina er op gokt dat geen enkele dochter honderden Euro's over heeft voor het uitoefenen van een hobby en daarom denkt dat ze gewoon contractbreuk kan plegen. Ik hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen te bewijzen dat het ook anders kan lopen.
Vriendelijke groeten,
Roy Smits |
|
|
|
 |
Doremi
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 jun 2009 14:06 Onderwerp: |
|
|
Dit ziet er lastig uit.
Er zijn uiteraard voldoende voorbeelden beschikbaar op internet. Gewoon even googelen. Dat is dus het probleem niet.
De eerste vraag die je je moet stellen is wat je met de dagvaarding wil doen. Je wil daarmee een procedure aanhangig maken. Als je een procedure voor de kantonrechter aanhangig wil maken, dan is geen advocaat nodig, maar bij de rechtbank is sprake van verplichte procesvertegenwoordiging. Je hebt een advocaat nodig en dan is het wel zo handig als die advocaat de dagvaarding opstelt.
Zou je alles zelf gaan doen, dan moet je alle regeltjes in acht nemen en moet je vordering ook nog eens duidelijk geformuleerd worden en goed onderbouwd worden. Dat is lastig, want het is geen rechttoe, rechtaan zaak.
Het lijkt mij dat het meer voor de hand ligt om te proberen de belangen van diverse gedupeerden te bundelen en om samen een advocaat te vinden, die het voor een aantrekkelijk tarief zou willen doen. |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 jun 2009 16:36 Onderwerp: Re: Opstellen dagvaarding opheffen dochterpagina's Startpagina |
|
|
Roy Smits schreef: | Beste Forumleden,
Het lijkt mij dat het in Nederland toch mogelijk moet zijn om voor je rechten op te komen, zonder dat je dit honderden Euro's kost.
|
Beste Roy, ik wou dat het waar was wat je denkt.
Het kost je geen honderden, maar duizenden euro's. Advocaten zijn duur, en als ze fouten maken geven ze niet thuis. Als ze de fout die ze gemaakt hebben moeten herstellen sturen ze je nog een rekening.
De kans dat de rechter zit te pitten is groot. Ik spreek uit eigen ervaring (dronken rechter). |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|