|
Auteur |
Bericht |
jsimd1
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 18:37 Onderwerp: 1e waarschuwing |
|
|
Mijn echtgenote heeft van haar werkgever een samenvatting gekregen van haar functioneringsgesprek. Hierin stond het volgende ".... en is dit ook gelijk je 1e waarschuwing". De werkgever heeft deze persoonlijk aan haar overhandigd, en zij heeft deze pas bij thuiskomst gelezen. Moet dit statement gelezen worden als een "officiele waarschuwing"?
Uiteraard zijn wij beide verbijsterd over deze uitlating tevens is dit ook niet in het functioneringsgesprek besproken.
Ik neem aan dat mocht het een officiele waarschuwing zijn dat zei hierop per brief moet reageren...
Dank voor jullie response! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 02 jun 2009 23:41 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt erop dat de werkgever een dossier opbouwt om later, als dat ooit nodig mocht blijken, in een ontslagprocedure te kunnen overleggen. Op zich is dit heel verstandig van de werkgever, en het is natuurlijk ook veel beter om als werknemer een eerste waarschuwing te krijgen dan om nooit klachten te horen maar wel te worden weggepest.
Of het nodig is om te reageren lijkt me af te hangen van wat er precies aan de hand is. Als de werkgever bijvoorbeeld van mening is dat zij op bepaalde punten tekort schiet (en daarin mogelijk ook gelijk heeft), is het denk ik verstandiger om te proberen afspraken te maken over hoe zij die punten gaat verbeteren dan het te laten uitdraaien op welles-nietes.
Ik neem aan dat de waarschuwing na het functioneringsgesprek niet volledig uit de lucht komt vallen? Als de werkgever in het gesprek alleen maar positief was, denk ik dat het tijd is om het gesprek eens over te doen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 03 jun 2009 9:23 Onderwerp: |
|
|
jsimd1 schreef: | Ik neem aan dat mocht het een officiele waarschuwing zijn dat zei hierop per brief moet reageren... | Eens met de voorgaande post. Zou absoluut niet gaan terugschrijven; dat 'moet' m.i. sowieso niet en je zult ook zelf niet willen bijdragen aan bovengenoemde dossier-vorming; de baas nog eens aanspreken en 'zoete broodjes bakken'?? |
|
|
|
 |
|