Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 30 dec 2025 4:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

onderwijs-arbeidsovereenkomst
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
okkezb

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2009 9:35    Onderwerp: onderwijs-arbeidsovereenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanaf 30-10-2006 werk ik bij mijn werkgever. Ik begon met een halfjaar contract, vervolgens een jaar en daarna weer een jaar. Mijn laatste tijdelijke contract loop tot 29-04-2009. De werkgever is niet bereid om deze te verlngen voor onbepaalde tijd. In september 2008 ben ik op aanraden van de werkgever een duale HBO opleiding begonnen in Diemen. De werkgever was bereid tot het betalen van het collegegeld. Ik heb een onderwijs-arbeidsovereenkomst getekend met de werkgever en school. Deze overeenkomst loopt door tot maximaal 31-08-2012 of stopt eerder als ik de opleiding voltooid is. Verder is er een proeftijd van 2 maanden. Heb ik nu een arbeidsovereenkomst met mijn werkgever of is de eerder overeenkomst bindend?

Verder heb ik voor de studiekosten een studieschuldovereenkomst getekend. Daarin staat dat ik verplicht ben tot terugbetalen indien het dienstverband eindigt voor 1 februari 2010 eindigt. Moet ik nu ook terugbetalen als de werkgever het dienstverband opzegt?

Laatst aangepast door okkezb op vr 27 mrt 2009 10:16, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2009 10:10    Onderwerp: Re: onderwijs-arbeidsovereenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

okkezb schreef:
Vanaf 30-10-2006 werk ik bij mijn werkgever. Ik begon met een halfjaar contract, vervolgens een jaar en daarna weer een jaar. Mijn laatste tijdelijke contract loop tot 29-04-2009. De werkgever is niet bereid om deze te verlngen voor onbepaalde tijd.

Wat gaat de werkgever dan doen? Beeindiging van rechtswege of een nieuw contract?
Beeindiging is mogelijk ;
Nieuw contract is dan voor onbepaalde tijd.

Afhankelijk van dit antwoord kan je de volgende antwoorden beter inschatten.
okkezb

BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2009 10:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

de overeenkomst die ik had beeindigt van rechtswege op 29 april as.
Daarnaast heb ik dus nog een andere overeenkomst tot 31-08-2012. Deze laatste overeenkomst is volgens mij reden genoeg om mij als werknemer te moeten behouden.
DENNIS79

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2009 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat voor soort werkgever heb je? In eerste instantie dacht ik namelijk even dat jij zelf ook een overeenkomst bij een school had en dat je dus als leraar werkt. De onderwijs CAO maakt meerdere bepaalde tijd contracten onmogelijk.

Bij opnieuw lezen bemerk ik dat mijn aanname iets te vroeg was, dus wellicht iets meer informatie...
Suijkerbuijk

Leeftijd: 49
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2009 14:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De (juridische) vraag is dus of de onderwijs-arbeidsovereenkomst ook aangemerkt kan worden als een arbeidsovereenkomst. Is het antwoord hier op ja, dan is dit het vierde contract op rij, en daarmee is dit van rechtswege voor onbepaalde tijd.

Of de onderwijsovereenkomst als een arbeidsovereenkomst kan worden aangemerkt, is afhankelijk van de inhoud daarvan. Is in deze overeenkomst de werkgever een verplichting aangegaan om je langere tijd in dienst te houden? Ligt de nadruk van je werk nog steeds op werk, of is dit verschoven naar studie met praktijkervaring?
okkezb

BerichtGeplaatst: zo 29 mrt 2009 16:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben werkzaam bij een ondernemer die onder de formule van Albert Heijn supermarkten beheert. Een franchisenemer dus.

In deze onderwijs-arbeidsovereenkomst wordt gesproken over dat de werkgever bereid is de werknemer-student in dienst te nemen voor de periode tot de opleiding is afgerond, echter maximaal voor 4 jaar. Dat is ook de duur van de opleiding.

De soort werkzaamheden moeten aansluiten bij het niveau van de opleiding. Deze overeenkoms is ondertekent door de werkgever, de onderwijsinstelling en mijzelf.

Er is sprake van een wettelijke proeftijd van twee maanden. De proeftijd ging in op 1 september dus is inmiddels verlopen.

Verder heb ik een studieschuldovereenkomst getekend. Hierin staat dat ik verplicht ben tot het terugbetalen van de schuld als het dienstverband met de werkgever wordt beeindigt voor 1 februari 2010. Per kalenderjaar wordt de schld met 1/3 vermindert. Na 2 jaar met 2/3, enz..
Moet ik deze ook terugbetalen als de arbeidsovereenkomst door hun wordt beeindigt?

Alvast bedankt!
okkezb

BerichtGeplaatst: zo 29 mrt 2009 20:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Suijkerbuijk schreef:
Ligt de nadruk van je werk nog steeds op werk, of is dit verschoven naar studie met praktijkervaring?

De nadruk ligt op werken en daarbij studeren. Het voordeel voor mij is dat ik een HBO diploma haal en de werkgever heeft als voordeel dat ik de opgedane kennis vanuit de theorie in de praktijk kan gebruiken.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds