|
Auteur |
Bericht |
Anne13
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 mrt 2009 12:02 Onderwerp: vordering NA opheffing faillissement. |
|
|
Goedemorgen beste forumleden,
Even kort enige informatie:
Mijn echtgenoot is in april 1996 failliet verklaard.
Op 8 april 2008 is het faillissement opgeheven en is er een verbindende slotuitdelingslijst uitgegeven, waarbij alle crediteuren een percentage ontvingen van circa 30%.
Nu echter ontvangt mijn man een schrijven van een van de crediteuren
( die ook op de uitdelingslijst staat) die de oorspronkelijke hoofdsom plus rente t/m maart 2009 en nog diverse kosten aanmaant om te betalen.
Bovendien wordt aangekondigd dat, als dat bedrag niet binnen twee weken wordt betaald, er maatregelen zullen worden getroffen.
Mijn echtgenoot heeft Parkinson/ dementie en verblijft in een zorgkliniek voor dagbehandeling.
Dat is ook de reden waarom ik in zijn plaats deze vragen stel.
Ikzelf ben sinds eind 2007 wegens reorganisatie werkloos geworden en ontvang een werkeloosheidsuitkering.
Mijn echtgenoot heeft geen enkel inkomen, geen uitkering, geen spaargeld, geen bezittingen.
Mijn concrete vraag is nu:
Moet ik reageren op de aanmaning van de crediteur en zo ja, wat kan ik dan het beste antwoorden?
Alvast hartelijk dank.
Anne |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 25 mrt 2009 13:22 Onderwerp: Re: vordering NA opheffing faillissement. |
|
|
Anne13 schreef: | Goedemorgen beste forumleden,
Even kort enige informatie:
Mijn echtgenoot is in april 1996 failliet verklaard.
Op 8 april 2008 is het faillissement opgeheven en is er een verbindende slotuitdelingslijst uitgegeven, waarbij alle crediteuren een percentage ontvingen van circa 30%.
Nu echter ontvangt mijn man een schrijven van een van de crediteuren
( die ook op de uitdelingslijst staat) die de oorspronkelijke hoofdsom plus rente t/m maart 2009 en nog diverse kosten aanmaant om te betalen.
Bovendien wordt aangekondigd dat, als dat bedrag niet binnen twee weken wordt betaald, er maatregelen zullen worden getroffen.
Mijn echtgenoot heeft Parkinson/ dementie en verblijft in een zorgkliniek voor dagbehandeling.
Dat is ook de reden waarom ik in zijn plaats deze vragen stel.
Ikzelf ben sinds eind 2007 wegens reorganisatie werkloos geworden en ontvang een werkeloosheidsuitkering.
Mijn echtgenoot heeft geen enkel inkomen, geen uitkering, geen spaargeld, geen bezittingen.
Mijn concrete vraag is nu:
Moet ik reageren op de aanmaning van de crediteur en zo ja, wat kan ik dan het beste antwoorden?
Alvast hartelijk dank.
Anne |
Was u ten tijde van het ontstaan van de schuld reeds gehuwd?
Het lijkt mij goed de crediteur te melden dat er niets te halen is en te verwijzen naar het adres van de instelling waar uw man verblijft. Grote kans dat de crediteur daarmee direct afhaakt. |
|
|
|
 |
Anne13
Leeftijd: 77 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 mrt 2009 19:11 Onderwerp: |
|
|
Beste Steven,
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ja, ik was ten tijde van het ontstaan van de schuld gehuwd, maar buiten gemeenschap van goederen.
Wat mij bevreemd is dat de crediteur (IDM Finance) niet rept over de gelden die ze ontvangen moeten hebebn uit de slotverdelingslijst.
Ze hanteren de hoofdsom van 24.000 euro en brengen 13.000 euro rente in rekening.
Mijn man verblijft 5 dagen in de week in de zorgsinstelling: het weekend is hij thuis.
Mijn vraag is of IDM nog kan vorderen nadat er een verbinde uitdelingslijst is geweest van de zijde van de curator?
vriendelijke groeten,
Anne |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 25 mrt 2009 20:33 Onderwerp: |
|
|
Anne13 schreef: | Mijn vraag is of IDM nog kan vorderen nadat er een verbinde uitdelingslijst is geweest van de zijde van de curator?
|
Enkel wanneer er sprake is geweest van een gehomologeerd akkoord heeft IDM afgestand van het overige; in de andere gevallen is er nog steeds een vordering. |
|
|
|
 |
|