Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Best Name Badg...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 11 aug 2025 21:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

leer arbeidsovereenkomst en ziekte
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JustMyself

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HZu

BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 0:55    Onderwerp: leer arbeidsovereenkomst en ziekte Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Sinds 2005 ben ik een leer arbeidsovereenkomst aangegaan met een ziekenhuis om de opleiding verpleegkundige te volgen. Dit is een BBL opleiding.

Sinds februari 2008 zit ik ziek thuis door een ongeval (door mijn rug gegaan bij het verzorgen van een patiente die uit bed viel.)

Ik ben in het afgelopen verscheidene malen naar neurologen, fysiotherapeuten en huisartsen gegaan. Elke keer kreeg ik te horen dat het 'vanzelf' over moest gaan.

Op het werk heb ik meerdere malen gesprekken gehad met managers, bedrijfsartsen en medewerkers van personeelsdiensten.

Vorig jaar juli werd mij een revalidatie traject toegewezen via een onafhankelijke revalidatie instelling. Na een screening van een week werd mij verteld dat ik een goede kandidaat was voor het traject. Het lag nu bij mijn manager of deze het wilde betalen.

Na 4 weken te hebben gewacht kreeg ik een uitnodging voor een gesprek waarin mij werd medegedeeld dat doordat ik een leerling-verpleegkundige was, het niet lonend was om mij deze revalidatie toe te kennen. Want zo zei men: 'ik kan niet een glazen bol kijken en zien of jij wel voor 100% weer aan het werk kan, en dan ga ik zakelijk kijken en vind ik 1800 euro teveel geld'.

Ik ben gewoon doorgegaan met mijn eigen schema van oefeningen thuis.

Onder tussen nog een gesprek gehad met de manager en deze vertelde dat het misschien verstandig om te stoppen met de opleiding. Ik zag mijn droom in duigen vallen, maar zag ook in dat ik de opleiding niet meer kon halen. Ik kon (kan) mijn eigen huishouden nog niet eens doen!

Na 2 maanden kreeg ik weer een gesprek met de bedrijfsarts waarin werd verteld dat er iemand bij het UVW was die vond dat ik toch moest revalideren want op die basis kon worden gekeken of ik zeer zeker niet meer het beroep van verpleegkunde kon uitvoeren.
Ik wachtte op een oproep van de revalidatie kliniek. Maar ik kreeg een brief thuis gestuurd, waarin de bedrijfsarts een lijst had beantwoord (zonder mij ooit lichamelijk te hebben onderzocht) waarin stond hoe vaak ik een kilo suiker per uur kon optillen (sorry, ben de naam even kwijt)

Komende donderdag heb ik een gesprek op het werk, in het telefoontje kwam al een beetje naar voren dat ze het contract willen ontbinden. Bij toeval raakte ik met iemand in gesprek en die zei: 'heb je nooit van de wet poortwachter gehoord?'

Nu is mijn vraag, geldt deze wet ook voor mij. En moet ik instemmen met contract beeindiging?

Alvast bedankt.

Mvg
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 18:42    Onderwerp: ingewikkeld Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste You,

het is niet zo'n gemakkelijke vraag. Ik zou met je overeenkomst even bij het Juridisch Loket langsgaan, zodat ze kunnen zien of het nu meer om een arbeidsovereenkomst gaat of iets anders. Doe dat voor je het gesprek hebt, zodat je beslagen ten ijs komt. Teken niets als je iets voorgelegd krijgt, neem een concept mee als ze met een overeenkomst komen en vraag daar juridisch advies over.

Vriendelijke groet!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds