|
Auteur |
Bericht |
Jes27
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1
|
Geplaatst: di 30 dec 2008 12:44 Onderwerp: grijze lijst |
|
|
Ik kan me herinneren dat er gevallen zijn dat een opzegtermijn van 3 maanden redelijk is. Ik kan alleen geen voorbeeld meer hiervan bedenken. Weet iemand een voorbeeld te noemen? Het gaat over artikel 6:237 sub L |
|
|
|
 |
BoeZ
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 63
|
Geplaatst: di 30 dec 2008 13:54 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je het in de richting van de duurovereenkomsten moet zoeken.
Onder bepaalde omstandigheden kan het redelijk zijn dat een lange opzegtermijn van toepassing is...
Bij energie bijvoorbeeld is het mogelijk om een contract met vaste prijs te nemen voor een bepaalde duur (1,2,3 of 5 jaar). De leverancier koopt dan energie voor je in voor de vastgelegde periode. In zo'n omstandigheid kan het redelijk zijn dat een opzegtermijn van 3 maanden (of meer) wordt gehanteerd..
Nu is dit niet zo'n goed voorbeeld omdat de specifieke energiewetgeving (Elektriciteitswet en Gaswet) zelf al regelt dat voor energiecontracten een opzegtermijn van maximaal een maand toegestaan is.. Maar in deze richting moet je het wel zoeken denk ik.. |
|
|
|
 |
|