|
|
| Auteur |
Bericht |
ceesberkelmans
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 11 dec 2008 13:04 Onderwerp: Hoe om gaan met Gouden handdruk ingeval aanstaande scheiding |
|
|
Ik zit momenteel in de fase dat het scheidingsconvenant wordt opgesteld. Huwelijk is gesloten in gemeenschap van goederen. Er zijn 3 meerder jarige kinderen.
Werkgever wil mijn arbeidscontract ontbinden middels een Gouden handdruk. Valt deze handdruk onder de te verdelen boedel? Ontbinding en uitkering zullen plaatsvinden voordat huwelijk is ontbonden. Mag de Gouden Handdruk gezien worden als derving van toekomstige inkomsten (is die ook voor bedoeld uiteraard) en blijft alszodanig buiten de verdeling?
Meen me te herinneren dat er een recente publicatie is geweest
Graag jullie commentaar en verwijzing
Dank Cees |
|
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: do 11 dec 2008 16:05 Onderwerp: |
|
|
| Als je in gemeenschap van goederen bent gehuwd en de handdruk komt binnen voor de datum ontbinding huwelijk, dan valt deze in de te verdelen boedel. Je kunt er samen van alles over afspreken in overleg, maar als zij 'moeilijk wil doen' dan kan ze dat. Een gouden handdruk is m.i. niet aan jou verknocht. |
|
|
|
|
 |
|
|