|
Auteur |
Bericht |
dikkeman
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 31 okt 2008 15:49 Onderwerp: Partner verplichtingen ten opzichte van verkoop huis. |
|
|
Goedemiddag allemaal,
Ik ben in een situatie gekomen waarbij ik graag het huis waarin ik en mijn ex nog wonen zou willen verkopen.
Ik zal het proberen te schetsen, we zijn recentelijk uit elkaar gegaan maar hebben besloten om nog even beide te blijven wonen totdat we beide financieel er wat beter voorstaan. We hebben geen samenlevingscontract, dat stond nog op het todo lijstje.
In principe staat het huis op ons beide, maar gezien de situatie zou ik willen weten wat mijn rechten zijn als we een koper vinden voor het huis.
Er zijn natuurlijk 2 handtekeningen nodig en het kan voorkomen dat mijn ex-partner niet wil tekenen omdat ze nog geen huurhuis heeft. Op straat zetten kan ook niet en is ook geen optie want er is ook nog een kleine van haar in het spel. Die mag niet de dupe worden van ons probleem.
Ik wil alleen van deze situatie af, ik voel me niet meer welkom thuis en ik kan het niet afsluiten omdat ik nog "samenwoon". Liefst zou ik het morgen te koop zetten zodat ik verder kan gaan met mijn leven, maar ik heb geen idee wat de gevolgen zouden kunnen zijn en of ik medewerking kan vragen/eisen van mijn ex-partner.
Misschien wat onvolledig maar ik kan altijd nog een aanvulling geven. Maar in het kort, wat kan ik doen om eventueel medewerking van mijn ex-partner te krijgen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 01 nov 2008 2:04 Onderwerp: |
|
|
Heb je je ex al gevraagd hoe hij/zij hierover denkt?
Ik neem aan dat je ex het nu ook geen pretje vindt, dus ik vraag me af waarom je denkt dat hij/zij iets tegen het te koop zetten zou hebben. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dikkeman
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 9:29 Onderwerp: |
|
|
Hallo Bona fides, uiteraard hebben we dit besproken. In het begin waren we zo naief om te denken dat we het samen in 1 huis nog wel even uit zouden houden.
Dat wordt inmiddels een ware opgave en zolang dit voortduurt word je er voortdurend mee geconfronteerd. Ik kan het hoofdstuk niet afsluiten.
Nu is het zo dat ze nog geen nieuw huis kan betalen, koop of huur omdat ze part-time werkt. Dat maakt het niet makkelijker, ze heeft ook geen plek om een paar maanden te verblijven totdat ze een andere baan heeft + woning.
Ik kan hierdoor ook niet opnieuw beginnen, ik kan immers geen 2 huizen betalen.
Ik wil feitelijk alleen weten wat de mogelijkheden zijn als ik wordt tegen gehouden met de verkoop van ons huis. Ik kan haar niet dwingen om te tekenen, en ik wil ook niet dat ze "op straat" komt te staan om het maar dramatisch te brengen. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 11:47 Onderwerp: |
|
|
dikkeman schreef: | Hallo Bona fides, uiteraard hebben we dit besproken. |
En haar antwoord was? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
dikkeman
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 11:51 Onderwerp: |
|
|
Dat was duidelijk, niet het huis verkopen totdat ze een nieuwe baan heeft met fulltime salaris. Niet onredelijk uiteraard. Maar er zijn ook misschien nog schulden van haar kant en dan kan ze alsnog geen huis kopen/huren.
Al met al kan het veel langer duren dan ik zou willen, volgens mij geeft de bank niet zomaar een hypotheek aan iemand die schulden heeft, een contract voor bepaalde tijd heeft en een BKR heeft. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: ma 03 nov 2008 12:59 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Nu is het zo dat ze nog geen nieuw huis kan betalen, koop of huur omdat ze part-time werkt. |
Quote: | ...,niet het huis verkopen totdat ze een nieuwe baan heeft met fulltime salaris.
|
Je hebt geen full-time baan nodig om een huis te huren. Een inkomen op het sociaal minimum (en misschien ook hieronder) aangevuld met huurtoeslag maakt het huren van een zelfstandige woning mogelijk. Je bent dan wel aangewezen op een huurwoning in de sociale sector.
Informeer eens. En lees ook de regels aangaande urgentie. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
dikkeman
|
Geplaatst: do 06 nov 2008 16:37 Onderwerp: |
|
|
Urgentie heb ik reeds naar geinformeerd. Dan moet je vrijwel op straat staan en niet op straat komen te staan, daar zien ze nogal een verschil in.
En de sociale sector heeft in geen geval van urgentie een wachtlijst, ik weet niet hoe lang het duurt in onze omgeving tot ze bovenaan de lijst komt te staan. |
|
|
|
 |
dikkeman
|
Geplaatst: ma 17 nov 2008 11:06 Onderwerp: |
|
|
Urgentie wordt niet verleend in deze situatie, dat is me na contact met de gemeente uitgelegd.
De situatie is ondertussen wel wat grimmiger geworden. Ik zou graag voor de snelste methode kiezen en dat is het huis overnemen. Maar dat zou betekenen dat ze zeer snel het huis uit zou moeten en ook nog een schuld krijgt.
Dit is denk ik niet waar ze mee accoord gaat, maar ik zit even met mijn rug tegen de muur. |
|
|
|
 |
|