Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 10:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ik moet 3 jaar afvalstoffenheffingen & rioolrecht betalen
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stefanierosanna

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 11:03    Onderwerp: Ik moet 3 jaar afvalstoffenheffingen & rioolrecht betalen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een rekening gekregen van de Eneco dat ze zijn vergeten gemeentelijke heffingen te heffen, rioolrecht en afvalstoffenheffing en diensten tbv gas. Over de afgelopen 3 jaar! ook moet ik voortaan 66 euro per maand hieraan gaan betalen.

Ik ben een student met een bijbaantje en ik leen om eigenlijk mijn huur te betalen. Dit is voor mij dus enorm veel geld. Ik heb wel al een betalingsregeling getroffen maar nog blijft het veel geld ook het nieuwe maand bedrag.

Ik heb een verzoek om kwijtschelding gedaan maar die is afgewezen omdat ik een auto op mijn naam heb staan (die ik niet zelf gekocht heb) en omdat zijn mijn lening meetellen als inkomen. Ook vinden ze dat het meetpunt nu is ook over de afgelopen jaren (toen had ik een veel goedkopere auto)

Kan ik hier nog iets mee doen? Mogen ze een lening als inkomen meetellen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 12:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb hetzelfde, moet ook 3 jaar betalen omdat de gemeente vergeten is het aan Eneco door te geven. Maar bij mij is het financieel geen punt.
Ik zou er als ik jou was toch wel een punt van maken, dus gewoon een bezwaarschrift schrijven en dan alles uitleggen en motiveren en inzicht geven in de situatie. Wie weet strijken ze dan toch hun hand over hun hart...
stefanierosanna

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sietske1980 schreef:
Ik heb hetzelfde, moet ook 3 jaar betalen omdat de gemeente vergeten is het aan Eneco door te geven. Maar bij mij is het financieel geen punt.
Ik zou er als ik jou was toch wel een punt van maken, dus gewoon een bezwaarschrift schrijven en dan alles uitleggen en motiveren en inzicht geven in de situatie. Wie weet strijken ze dan toch hun hand over hun hart...

Erg he dat ze het even vergeten zijn en dat we nu maar moeten betalen!

Ik ga ook zeker een bezwaarschrift indienen, maar ik wil het supergoed motiveren.

De invorderingsambtenaar van de gemeente heeft haar antwoord gebaseerd op de leidraad invordering 1990 artikel 26.2 lid 3c (auto) en lid 10 (betalingscapaciteit) weet iemand waar ik deze leidraad kan vinden?
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 105
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Via google. Even 'leidraad invordering 1990' invullen.
stefanierosanna

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 16:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JetKroket schreef:
Via google. Even 'leidraad invordering 1990' invullen.

O ik kreeg alleen maar wijzigingen in die leidraad en allelei boeken die zo heten....
fiasc o

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens de site van de VNG is 'leidraad invordering 1990' vervangen door 'leidraad invordering 2008'. Inhoudelijk zijn er geen verandering, de opzet is echter wel gewijzigd. Mogelijk zal je (dus) toch de oude leidraad op moeten zoeken.
stefanierosanna

BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 17:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

fiasc o schreef:
Volgens de site van de VNG is 'leidraad invordering 1990' vervangen door 'leidraad invordering 2008'. Inhoudelijk zijn er geen verandering, de opzet is echter wel gewijzigd. Mogelijk zal je (dus) toch de oude leidraad op moeten zoeken.

Had de gemeente dan niet de nieuwe leidraad moeten gebruiken?
stefanierosanna

BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 12:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar er is niemand die mij een beetje op weg kan helpen wat ik aan kan voeren om toch kwijtschelding te krijgen?

Ik moet vandaag mijn beroepsschrift op de bus doen.
sietske1980

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 17:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

- dat het bedrag in verhouding tot jouw inkomen heel hoog is;
- dat je die auto echt nodig had omdat....? maar je hebt m niet zelf gekocht? ik denk dat het weinig zin heeft om te zeggen dat die andere auto minder waard was, het gaat hun erom dat jij als je een auto kunt rijden ook wel belasting kunt betalen
- dat je geld leent ivm een studie dus niet consumptief, zoiets?
klokluider

Leeftijd: 57
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 12 nov 2009 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet dat het een oude draad is maar ik vraag mij af waar is dat beroepschrift ingediend?

Het zou m.i. alleen maar kunnen zijn dat we hier spreken over het administratieve beroep bij het waterschap, nu een beroepschrift bij de bestuursrechter inzake kwijtschelding waterschapsbelasting niet ontvankelijk wordt verklaard.

Als je het niet eens bent met de beslissing op het administratieve beroep inzake kwijtschelding kun je naar de Kantonrechter gaan. Hij is als restrechter degene die dit kan behandelen.

Ik twijfelde om hier een nieuwe draadje van te maken omdat op de site van HEF http://www.hefpunt.nl hieromtrent niets staat beschreven. Wel staat er linkje bezwaar. Hierdoor zou je mogelijk ten onrechte een procedure bij de bestuursrechter opstarten als je administratieve beroep is afgewezen inzake de kwijtschelding. (overigens een rechtsmiddelenverwijzing ontbreek op het besluit.) Deze procedure bij de bestuursrechter verlies je dan omdat de bestuursrechter niet bevoegd verklaard. het griffierecht is dan ook weg.

Mocht de webmeester van mening zijn dat dit een apart draadje zou moeten zijn hoor of zie ik het
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: do 12 nov 2009 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

klokluider schreef:
Mocht de webmeester van mening zijn dat dit een apart draadje zou moeten zijn hoor of zie ik het
Althans wat mijzelf betreft: 'oude draadjes' laten dóórlopen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds