Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 22 aug 2025 21:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

internet bestelling, wel betaald, niets ontvangen....
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ellenlampe2008



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 13:15    Onderwerp: internet bestelling, wel betaald, niets ontvangen.... Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

6 weken geleden (9-7-2008) heb ik een bestellinggedaan via internet. In diezelfde week heb ik het pakketje met de post in een dikke eneloope A4 ontvangen. Echter het was de foutieve bestelling. Na een e-mail aan de organisatie over het omruilen naar eht goede product, bleek dit geen rpobleem te zijn en ik heb het pakketje geretourneerd. Ik had de bestelling van te voren al betaald.

Nu 5,5 week verder heb ik nog steeds niets ontvangen.

Na 4 weken heb ik gemaild om te melden dat ik nog geen post had ontvangen.
Ik kreeg als reactie terug dat het pakket meteen na retour ontvangst naar mij is terug verzonden. Ze zouden gaan uitzoeken waar het is misgelopen.
Na een week heb ik gevraagd of ze mij op de hoogte willen houden omdat ik nogsteeds niets vernomen heb. Ondertussen al in de hele straat gaan vragen of er een apkketje was aangekomen. Helaas had niemand iets ontvangen.
Ik kreeg weer een e-mail van de organisatie dat het erg druk was geweest en dat ze na het weekend ging uitzoeken.
Nu, inmiddels weer bijna een week verder, heb ik gebeld, maar ik kreeg er niemand maan dus maar weer gemaild of ze al meer weten waar mijn bestelling is.
Ik kreeg een mail terug dat ze begrepen dat ik ongerust was,maar dat ze toch echt het pakketje hadden verstuurd. Ze zou me later die dag bellen, maar tot op heden geen telefoontje ontvangen...
Wat nu? Ik wil mijn bestelling, waarvoor ik heb betaald. Moet ik nu werkelijk zelf gaan zoekn waar mijn bestelling is of moet de organisatie mij zo snel mogelijk de bestellign verzenden en het zelf maar uitzoeken met de post?
Ze hebben het niet aangetekend verzonden, maar gewoon in een Enveloppe (het betreft namenlijk een stukje kant ter groote van een bovenlichaam) met postzegel.
Wie weet raad, waar heb ik recht op? Of welke stappen moet ik nu ondernemen?
m.v.g. Ellen Lampe
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 791


BerichtGeplaatst: za 23 aug 2008 9:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De verzending is voor risico van de verkoper totdat je het product hebt ontvangen. Als zij beweren dat je het hebt ontvangen hebben moeten ze dit kunnen aantonen. Je kunt dus gewoon nakoming van de overeenkomst eisen. Nadat ze jou hebben geholpen mogen zij dit verder uit zoeken.

Als het probleem met de verzending de verkoper kan worden aangerekend is deze nu (30 dagen later) in verzuim, mits daar niets anders over is afgesproken. Dat houd in dat je schade vergoeding zou kunnen eisen. Bijvoorbeeld voor extra telefoontjes of brieven die je moet versturen.

Je zou ze een ingebrekenstelling kunnen sturen. Met een ingebrekenstelling geef je het bedrijf een laatste kans en noem je een termijn om het product uiterlijk op een bepaalde datum aan je afgeleverd te hebben. Twee weken lijkt me redelijk. Dat is in dit geval waarschijnlijk niet strik gezien niet nodig om ze in verzuim te krijgen, maar het geef je wel zekerheid dat ze echt in verzuim zijn en hun misschien een stimulans om het nog maar een keer op te sturen. Anders moet je naar de rechter (kort geding).
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tilda

Tilda

Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 180


BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 4:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Ellen,

Ik sluit me volledig aan bij Alfatrion. Misschien is dit voor jou nogal juridische taal. Als ik jou was zou ik het volgende doen. Stuur en brief naar het bedrijf en begin met:

Betreft: ingebrekestelling levering van (wat je besteld had)
Uiterste termijn: (datum vandaag plus 2 weken)

Leg de situatie nog even helemaal in het kort uit.
Leg in de brief uit dat je het bestelde nog steeds niet hebt ontvangen. Dat je hen in gebreke stelt en het produkt binnen 2 weken na dagtekening alsnog verwacht te ontvangen.
En eindig met iets van: Wanneer u hieraan niet kunt of wilt voldoen ben ik helaas genoodzaakt alle hieruit voortvloeiende kosten te uwer laste te brengen.
En natuurlijk 'met vriendelijke groet', altijd beleefd blijven. Smile

En dan even twee weken wachten. Lukt het dan nog niet laat het hier even weten. Hou ook in gedachte dat zij moeten bewijzen dat het geleverd is, jij hoeft niet te bewijzen dat het wel geleverd is. Maar dat zou ik nu in die brief nog niet noemen, dat is gewoon handig om te weten.

Een brief aantekenen kost ook weer geld, je kunt hem gewoon versturen per brief, even dezelfde tekst via hun e-mail adres of website. En misschien hebben ze ook nog een gratis antwoordnummer. (zie http://www.antwoordnummer.nl/index.php) Dan heb je de brief een paar keer verstuurd en daar moet er altijd eentje van aankomen. Scheelt je weer 6,50 voor een aangetekende brief.

Succes! Tilda
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ellenlampe2008



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 8:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Super bedankt voor jullie reactie Very Happy

Ik heb net de brief verstuurd. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Ellen
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ellenlampe2008



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 25 aug 2008 8:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

o... nog een vraag:

Als er op de site bij de algemene voorwaarden staat dat zij niet verantwoordelijk zijn voor verlies of schade ontstaan tijdens het transport. ***** verplicht zich tot het deugdelijk verpakken van de producten opdat de kans op schade tot een minimum wordt beperkt. De gemelde leverdata zijn streefdata en kunnen derhalve nimmer leiden tot enig recht of aansprakelijkheid.

Geld ook dan het bovenstaande?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ellenlampe2008



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Heb dindsdag berrichtgekregen dat het klantenonderzoek bij TNT is opgestart en ze hebben mijn bestelling nog een keer besteld.
Dat duurt dan wel zo'n 10 dagen, maar goed, dan heb ik hem i.g.g.

groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 791


BerichtGeplaatst: wo 27 aug 2008 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ellenlampe2008 schreef:
Als er op de site bij de algemene voorwaarden staat dat zij niet verantwoordelijk zijn voor verlies of schade ontstaan tijdens het transport. ***** verplicht zich tot het deugdelijk verpakken van de producten opdat de kans op schade tot een minimum wordt beperkt. De gemelde leverdata zijn streefdata en kunnen derhalve nimmer leiden tot enig recht of aansprakelijkheid.

Geld ook dan het bovenstaande?


Voor een bedrijf hangt dat af van de vraag of dit een onredelijk bezwarend is voor het bedrijf. Voor consumenten zeker, want die kunnen zich beroepen op dwingend recht dat bepaald dat dit niet mag. (7:11 jo 7:6 BW)
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds