Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Claire5
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 jul 2008 12:02 Onderwerp: Moeder heeft mij onterfd, ook voor legitieme portie |
|
|
Beste mensen,
Wie kan ons advies geven?
(Het wordt waarschijnlijk een lang verhaal)
Vorige week maandag heb ik (onder dwang) een brief van mijn moeder ondertekend, waarin stond dat ik geen erfgenaam meer ben en dat ik geen aanspraak meer kan doen op de legitieme portie van mijn moeder.
Ik zal even kort vertellen hoe dit gegaan is.
Vorige week maandag ging ik (als zo velen) van werk naar huis. Aangekomen voor mijn huis kwamen mijn broer en zus hard aangelopen. Omdat ik geen confrontatie met hun wilde, ben ik rechtsomkeerd gegaan en wilde zo snel mogelijk weg. Maar uiteindelijk hebben mijn broer en zus mij toch te pakken gekregen. Na wat getrek en gesjor, hielden mijn broer en zus mij toch nog vast. Totdat mijn moeder er aankwam met enkele papieren van de Postbank.
Hierover een korte uitleg:
Voor dit alles hebben mijn moeder en ik e-mail contact gehad i.v.m. het tekenen van formulieren van de Postbank. Ik was gemachtigde van mijn moeders girorekening en dit wilde mijn moeder ongedaan maken. Ik wilde deze handtekeningen zetten in ruil voor enige spullen van mij(ik heb namelijk nog wat spullen bij mijn moeder staan).
Terug naar die ene maandag:
Ik heb zo snel mogelijk mijn handtekeningen gezet om van ze af te zijn en geen discussie wilde. Vervolgens kwam mijn moeder met een eigengemaakte brief en met de vraag of ik hier ook mijn handtekening onder wilde zetten. Hierin stond dat ik geen aanspraak meer doe op mijn moeders erfenis en legitieme portie. Dit was een heel informele brief.
Ik vertelde haar dat ik dit eerst rustig door wilde lezen en dat ik het dan wel/niet naar haar zou terugsturen. Dit kon volgens mijn moeder niet en dreigde dat ze dan stappen ging ondernemen en naar een advocaat zou gaan. Ik heb meerdere malen gevraagd of ik het thuis rustig mocht lezen maar mijn moeder bleef maar dreigen met een advocaat.
Ik heb uiteindelijk toch maar die brief getekend. En kon er niet onderuit want mijn broer barricadeerde ook mijn weg naar huis.
Mijn moeder beloofde mij nog wel dat ze mijn spullen binnenkort zou brengen.
Uiteindelijk mocht/kon ik naar huis. Daar aangekomen heb ik het hele verhaal aan mijn man verteld. Wij zijn gelijk naar het politiebureau gegaan om van deze situatie melding te maken. Aangifte kon ik niet doen omdat ik geen letsel had. De politie verwees ons naar het Juridisch Loket. Bij Juridisch Loket aangekomen, vertelde zij mij dat ik gelijk een tenietverklaring moest versturen, aangetekend als gewoon versturen.
Nu hebben wij deze brief klaar om verstuurd te worden. Alleen willen wij wachten tot ik mijn spullen thuis heb.
Mijn moeder en ik hadden de afspraak staan voor aanstaande zaterdag. Alleen krijg ik nu een mail van haar, dat zij al andere plannen heeft.
Nu ben ik bang dat ik mijn spullen niet meer krijg.
Ik kan wel een nieuwe afspraak met haar maken maar ik ben van mening dat ik mijn spullen nooit meer krijg.
Wat is jullie advies?
De tenietverklaring toch versturen en afwachten, een advocaat
inschakelen of iets anders.
Wij horen het heel graag van jullie.
Met vriendelijke groet,
Claire |
|
|
|
 |
Marco S
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 243
|
Geplaatst: vr 25 jul 2008 22:49 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp doe je afstand van de nalatenschap van je moeder terwijl je moeder nog niet is overleden?? Indien dit zo is, dan heeft de brief geen enkele waarde, aangezien je een erfenis niet kan aanvaarden of verwerpen (dan wel je legitieme inroepen), zonder dat je moeder is overleden. _________________ Waarvan akte! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|