|
|
| Auteur |
Bericht |
mariposa
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 jul 2008 9:06 Onderwerp: nog steeds geen vakantiegeld ontvangen |
|
|
Tot op heden heb ik nog steeds geen vakantiegeld ontvangen.
Dit had ik bij mijn vorige uitbetaling al moeten ontvangen.
Nu bij deze maandelijkse uitbetaling heb ik het wederom niet ontvangen.
Mag dit zomaar, en wat kan ik hier tegen doen.
Mijn werkgever zegt gewoon dat het geld er niet is, dus dat hij ook niet kan betalen.
Hij komt zijn verplichtingen aan mij niet na.
Wat kan/ mag ik doen.
Als ik nu zeg dat ik stop met werken.........
heel graag uw advies.
mariposa |
|
|
|
|
 |
watnu?
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 jul 2008 15:41 Onderwerp: |
|
|
Lekker zo'n werkgever
(ben geen jurist, dus advies kan ik je helaas niet geven) |
|
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 17 jul 2008 17:30 Onderwerp: |
|
|
Je kunt een loonvordering instellen bij de rechter. Je kunt behalve het achterstallig vakantiegeld ook een boete vorderen (max. 50 % van het bedrag dat je tegoed hebt) die de werkgever aan jou moet betalen.
Je kunt hulp van iemand inroepen om je hierbij te helpen, of je kunt het helemaal zelf doen. Een advocaat is niet verplicht, mag wel uiteraard.
Mogelijk helpt het al als je je werkgever schriftelijk mededeelt dat je een procedure zal aanspannen als hij je vakantiegeld niet per ommegaande uitkeert, en dat je in die procedure ook de wettelijke boete zult vorderen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
|
 |
watnu?
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 jul 2008 17:40 Onderwerp: |
|
|
| En als de werkgever vervolgens verklaart niet te kunnen betalen, omdat het geld er doodeenvoudig niet is? (reden waarom de vakantietoeslag in beginsel al niet op tijd is betaald) |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: do 17 jul 2008 19:45 Onderwerp: |
|
|
Dan verkoop je zijn boot. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 17 jul 2008 20:05 Onderwerp: |
|
|
Dan verkoopt hij zijn boot. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: do 17 jul 2008 21:18 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht aan beslag plus executoriale verkoop. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 17 jul 2008 22:00 Onderwerp: |
|
|
@ maripoza: als je zo'n procedure wint moet de werkgever gewoon betalen, hij komt er niet mee weg door te verklaren het niet te kunnen betalen. Dan kan je beslag laten leggen op zijn spullen, die (laten) verkopen en van de opbrengst jouw vordering voldoen. (Dat bedoelt bona fides.)
Mocht je werkgever echt bankroet zijn, zal faillissement moeten worden aangevraagd. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
|
 |
Marco Knol
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: vr 18 jul 2008 3:44 Onderwerp: |
|
|
In dat laatste geval zal ook het gewone loon waarschijnlijk niet betaald worden. Maar in ieder geval, mocht dat wel zo zijn, een faillissement dus, dan kun je je vakantiegeld bij UWV claimen ogv hoofdstuk IV WW, tot maximaal 1 jaar. Dan moet je echter wel zelf actie ondernemen, te beginnen met werkgever aanspraken op betaling en eventueel naar de rechter stappen (dat is niet nodig als een faillissement vrijwel onafwendbaar is, dan kan niet gevergd worden zinloze procedures te beginnen). _________________ Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben. |
|
|
|
|
 |
|
|