|
Auteur |
Bericht |
RUrules
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 20:31 Onderwerp: Verwijzing naar Stapel en de Koning m.b.t. artikel 137e Sr |
|
|
Hallo allemaal,
Ik was me aan het verdiepen in een casus naar aanleiding van een extra opdracht. Ik moet me hierbij verplaatsen in de advocaat van de verdachte. Het gaat hierbij vooral om de interpretatie van artikel 137e (lid 2) Sr.
Nu vond ik in het proces - verbaal het volgende :
" Uit dit onderzoek was gebleken dat de Hoge Raad hierover een uitspraak had gedaan en dat de afbeeldingen niet strafbaar zouden zijn gesteld. (Zie Stapel en de Koning Uitspraak HR artikel 137E WvSR.) "
Ik dacht eerst dat er naar een uitspraak werd verwezen, maar nu vermoed ik dat er naar een boek verwezen werd.
http://www.elsevierpolitie.nl/
Kan iemand mij misschien helpen waar ik kan vinden wat er in dit boek of deze uitspraak is geschreven over artikel 137e Sr?
Alvast bedankt,
Frank |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 20:52 Onderwerp: |
|
|
Als je iets over de afbeeldingen en de context waarin ze zijn gebruikt kunt vertellen, kunnen we misschien helpen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
RUrules
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 22:32 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
In de casus waren voorwerpen aangetroffen die vielen onder de Wet wapens en munitie. Verder was er een dolk aangetroffen met swastika's erop. Met name de regelgeving op dat gebied is erg vaag en open voor interpretatie.
Ik heb wat uitspraken van de Hoge Raad nagekeken en het lijkt erop dat dergelijke voorwerpen legaal zijn, mits ze niet openbaar gedragen worden.
Laatst vertelde een andere student me ook dat alleen in Duitsland swastika's e.d. uitdrukkelijk verboden zijn.
Ik hoopte via "Stapel en de Koning" het definitieve antwoord te vinden. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 16 jul 2008 23:03 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij dat "Stapel en de Koning" weinig kan toevoegen als je al een arrest van de Hoge Raad hebt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|