|
Auteur |
Bericht |
sberends
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 08 jul 2008 21:10 Onderwerp: Wanprestatie, geen reactie op vordering, hoe nu verder? |
|
|
Een drukker heeft slechte kwaliteit werk geleverd. De drukkosten heb ik vooruitbetaald. Ik heb (per aangetekende post) mijn beklag gedaan, met daarbij voorbeeld exemplaren.
Bij het uitblijven van reactie heb ik (opnieuw per aangetekende post) verzocht binnen twee weken het factuurbedrag terug te storten op mijn rekening. En na 4 weken wederom geen reactie. Op telefoon en mail wordt niet gereageerd.
Hoe kan ik dit nu verder aanpakken? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 08 jul 2008 21:44 Onderwerp: |
|
|
Je zou een incassobureau annex deurwaarder kunnen inschakelen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sberends
|
Geplaatst: di 08 jul 2008 21:51 Onderwerp: |
|
|
Ik lees hier overal dat deurwaarders etc niets meer aan rechten hebben dan ik. En dat je er dus niet bang voor moet zijn als je ze aan de deur krijgt. De kans lijkt mij dus groot dat dit ook niets uithaalt. Al kan ik dit natuurlijk altijd proberen.
Stel het werkt niet, zou ik hier dan een rechtzaak oid van kunnen maken? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 08 jul 2008 22:01 Onderwerp: |
|
|
Een gerechtelijke deurwaarder kan de schuldenaar dagvaarden. Gaat het om een bedrag beneden de 5000 euro? Dan kan zo'n incassobureau het (via de kantonrechter) zonder tussenkomst van een (dure) advocaat voor je regelen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
sberends
|
Geplaatst: di 08 jul 2008 22:07 Onderwerp: |
|
|
Hartelijk dank voor het heldere antwoord.
Het betreft inderdaad 'slechts' 550,-. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: di 08 jul 2008 22:11 Onderwerp: |
|
|
Je zou eens kunnen googelen. Er zijn bijv. bedrijfjes die je op "no cure no pay"-basis kunnen helpen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|