|
Auteur |
Bericht |
liaasss
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 31 mrt 2008 10:51 Onderwerp: Schade aan auto: aansprakelijkheid. |
|
|
Situatie: stond op een parkeerterrein geparkeerd toen een auto de linkervoorkant van mij auto raakte. Hierdoor is schade ontstaan (krassen). Op het aanrijdingsformulier staat duidelijk dat ik stil stond (namelijk geparkeerd) en de tegenpartij rijd. De tegenpartij heeft het formulier ook ondertekent (was het daarmee dus eens). Nu beweert de tegenpartij dat ik hem heb aangeraakt en dus hem heb geraakt.
Ik weet dat de hoofregel (in beginsel) is wie stelt die bewijst, maar hij was het destijds eens en heeft dat formulier ondertekent.
De vraag is wat is de kans op succes als ik hem (of zijn verzekeraar) voor de rechter sleep (ook inzake bewijslast, nu is het zijn woord tegen de mijne, maar ik heb ook dat formulier nog)? |
|
|
|
 |
cia76
Leeftijd: 89 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1831
|
Geplaatst: ma 31 mrt 2008 19:44 Onderwerp: |
|
|
Met dat ondertekende formulier lijkt me dat je sterk staat. In je recht sta je ook, dus ik zou me er niet uit laten bluffen.
Als iedereen zo maar kan terugkomen op zijn eerdere ondertekende verklaringen dan is het einde zoek natuurlijk. Tenzij hij hier een hele goede reden voor heeft, maar van zo'n reden blijkt uit jouw tekst niets. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 31 mrt 2008 21:35 Onderwerp: |
|
|
Gewoon vasthouden aan je eigen versie, die hij ook voor accoord heeft ondertekend. Bereid je maar voor op een lang slepende procedure en een verzekeraar die nog probeert onder e.e.a. uit te komen
Hoe veel bedraagt de schade? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
liaasss
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 apr 2008 17:12 Onderwerp: |
|
|
Schade is ongeveer € 400,00. Het ergste vind ik dat DAS genoegen neemt met het feit dat zijn verzekeraar (ogv zijn versie dat ik dus reed)geen wa erkent. Sorry hoor, maar ik vind het een stelletje slappelingen bij DAS. Is het een tip om zelf een advocaat in te schakelen of toch maar rechtsreeks naar die verzekeraar (gezien de omvang van de schade)? |
|
|
|
 |
|