|
Auteur |
Bericht |
luukg
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
Berichten: 23
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 14:26 Onderwerp: in gebreken stellen per email |
|
|
Hallo,
N.a.v. LJN BC0337 (samenvatting) heb ik mijn internetprovider via email in gebreken gestelt vanwege niet nakomen van afspraken en het niet leveren van een deugdelijke verbinding.
Ik heb ze gewoon netjes benaderd met alle informatie die een ingebrekestelling vereist maar kreeg het volgende bericht terug:
Quote: | Helaas mogen in gebreke stellingen alleen schriftelijk kenbaar mogen
gemaakt, aangezien dat alleen rechtsgeldig is. Wij verzoeken u deze
tekst dan ook naar te sturen: |
Wat kan ik op dit moment nu het best doen? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 14:34 Onderwerp: |
|
|
Die tekst per brief (liefst aangetekend) naar dat adres sturen.
Er is namelijk nog veel discussie over de "schriftelijkheid"van email (en daardoor als geldige ingebrekestelling). _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
luukg
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
Berichten: 23
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 14:41 Onderwerp: |
|
|
Dat is jammer, ben ik ten eerste al een gedeelte kwijt van mijn abogeld omdat ik niet waar krijg voor mij geld, helpdeskkosten van 20 cent per minuut en dat ongeveer een uur en nu ook nog een aangetekende brief van 7euro... de consument mag er weer voor opdraaien dat de provider slechte diensten levert  |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 14:43 Onderwerp: |
|
|
Stel je op het standpunt dat deze ingebrekestelling wel rechtsgeldig is en vecht het uit tot aan de Hoge Raad. Dan krijgen we dat punt ook eindelijk eens opgehelderd.
Fax kan ook. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
luukg
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
Berichten: 23
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 14:45 Onderwerp: |
|
|
Dat mag Epson van mij wel doen, die hebben meer expertise en geld in huis voor dat soort geintjes ik ga wel op zoek naar een fax dan! |
|
|
|
 |
mcvg
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): Berichten: 279
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 14:55 Onderwerp: |
|
|
Je moet even tacisch denken misschien. Ten eerste is het niet bijster slim vanuit de tegenpartij dat ze je nog even waarschuwen dat je ingebrekestelling niet zou voldoen. Je kunt hier echter wel gebruik van maken.
Wil je daadwerkelijk nog nakoming dan kun je voor de zekerheid de mail nog even uitprinten en aangetekend versturen en hopen dat ze (dan wel) nakomen.
Wil je liever geen nakoming maar ontbinden of schadevergoeding dan helpen zij jou op deze manier. Je kunt nu dus gewoon gaan afwachten tot de termijn in je e-mail verstreken is zodat ze in verzuim raken terwijl ze dit zelf niet door hebben. |
|
|
|
 |
luukg
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
Berichten: 23
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 15:01 Onderwerp: |
|
|
Ze zijn ook bij het tv-programma Kassa geweest en hebben alle daar toe gezegt alle problemen voor half april te hebben opgelost. Ik heb deze termijn dus ook in mijn ingebrekestelling gegeven met verwijzing naar die uitzending. Als het inderdaad gemaakt krijgen en het internet weer functioneert naar behoren, dan blijf ik gewoon bij die provider, mag het half april nog niet zijn opgelost dan is mijn vertrouwen gewoon weg. Er zijn namelijk heel veel mensen met dit probleem en dan stap ik liever over naar een andere provider. Ik fax de email voor de zekerheid nog wel naar ze toe.
Bedankt voor de tips en adviezen! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 15:18 Onderwerp: |
|
|
Maak dan een afdrukje van de verzendbevestiging. Dat scheelt dan weer 7 euro (is aangetekend verzenden tegenwoordig echt zo duur? Poeh) _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 15:31 Onderwerp: |
|
|
De vraag is of een e-mail een geschrift is. Een schermafdruk van de verzendbevestiging gaat daarbij niet helpen.
Persoonlijk zou ik het dus als brief nogmaals versturen, en me in de rest van de procedure primair op de mail en secundair op de brief beroepen. "Bij e-mail van 10 maart en brief van 12 maart heb ik u in gebreke gesteld, maar helaas moet ik constateren dat u niet nagekomen bent binnen de in beide geschriften gestelde termijn." Zit je altijd goed, en wie weet komt er nog leuke jurisprudentie uit ook.
Arnoud |
|
|
|
 |
luukg
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
Berichten: 23
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 15:32 Onderwerp: |
|
|
Aangetekend is vanaf € 6,65 en voor een ontvangstbevestiging betaal je nog eens een extra € 1,15
Arnoud Engelfriet schreef: | De vraag is of een e-mail een geschrift is. Een schermafdruk van de verzendbevestiging gaat daarbij niet helpen.
|
Je kunt bij het invoeren van je bericht op hun website een "Verstuur mij een kopie per email" aanvinken. Je weet dan zeker dat het is aangekomen. Daarnaast hebben ze een reactie gegeven dus dat het is aangekomen is gewoon zeker.
Maar daar buiten om wil ik het risico niet lopen dat ik dalijk nog langer aan hun pruts-internet vast zit. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 24 mrt 2008 17:21 Onderwerp: |
|
|
Arnoud Engelfriet schreef: | De vraag is of een e-mail een geschrift is. Een schermafdruk van de verzendbevestiging gaat daarbij niet helpen.
| Ik bedoelde de verzendbevestiging van de fax.  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
luukg
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
Berichten: 23
|
Geplaatst: vr 11 apr 2008 12:57 Onderwerp: |
|
|
Volgende probleem heeft zich voor gedaan. Orange heeft zich in de uitzending van kassa laten weten dat alle problemen per 9 april zouden moeten opgelost zijn en iedereen de verhoging zou moeten hebben. Ze hebben dus in 2 verschillende uitzendingen deze belofte gedaan.
Ik heb alleen mijn in gebreke stelling per email verstuurd, ik heb iemand gevraagd te faxen voor mij mara Orange zegt dat ze niks binnen hebben. Ik weet zelf ook niet of er gefaxt is, maar diegene spreek ik dinsdag dus dan kan ik het even navragen. Voor het gemak er maar even van uit gaan dat dit niet is gebeurd.
Nu heb ik net weer met de helpdesk gebeld en daar kreeg ik het volgende antwoord:
Quote: | Je casus staat open sinds 6 maart. Je bent nog niet geholpen. Je kunt niet onder je contract uit, je moet maar wachten tot het is opgelost. Als je het er hier niet mee eens bent moet je een klacht schrijven (wat ik al had gedaan). Als dit ook niet helpte moest ik een gerechterlijke procedure starten aldus de helpdeskmedewerker. |
Mijn vraag is nu ook, in hoeverre is een in gebreke stelling vereist als een directeur van Orange het probleem voor TV erkent en zichzelf al een hersteltermijn geeft die tot 9 april zou lopen?
Ik wordt het helemaal beu bij hun en de medewerker beweerde zelfs dat een in gebreke stelling helemaal niet behandeld zou worden, en als ik dat perse wilde ik maar een gerechterlijke procedure zou moeten starten....
Edit: Weer een half uur de helpdesk aan de lijn gehad. Eerst kreeg ik te horen dat ik niet kon ontbinden omdat het probleem opgelost zou kunnen worden. Alleen als het technisch niet mogelijk zou kunnen zijn zou ontbinding mogelijk zijn. Dat ze het niet oplossen is mijn probleem. Ze zijn namelijk mijn dossier kwijt geraakt en daardoor is mijn case nog niet behandeld. |
|
|
|
 |
|