|
Auteur |
Bericht |
AlexZ
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 mrt 2008 21:43 Onderwerp: Wettelijk termijn inz. WAHV |
|
|
Kan iemand me vertellen of er een wettelijk termijn vastgesteld is binnen de WAHV (Wet Administratiefrechterlijke Handhaving Verkeersvoorschriften) waarbinnen een bezwaar op een sanctie moet worden behandeld?
Als voorbeeld: wanneer een bezwaar wordt aangetekend in maart 2006, en 2 jaar later komt er een brief met verzoek tot zekerheidsstelling, zonder tussentijdse correspondentie, is dat nog mogelijk?
Er staat me nl. bij dat de OvJ binnen zoveel weken na het bezwaar een voorlopige beslissing moet nemen...
Alvast bedankt. _________________ It's the truth...and nothing but the truth! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 22 mrt 2008 22:12 Onderwerp: Re: Wettelijk termijn inz. WAHV |
|
|
AlexZ schreef: | Kan iemand me vertellen of er een wettelijk termijn vastgesteld is binnen de WAHV (Wet Administratiefrechterlijke Handhaving Verkeersvoorschriften) waarbinnen een bezwaar op een sanctie moet worden behandeld? |
De WAHV is openbaar, zelf al gekeken?
Overigens gaat het om administratief beroep ipv bezwaar.
Op overtreding van de termijn door het bestuursorgaan staat geen sanctie. Wel zou je na 2 jaar mogelijk een beroep kunnen doen op overtreding van de redelijke termijn van art. 6 EVRM, vooral omdat het om een boetebesluit gaat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|