|
Auteur |
Bericht |
wennn
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: do 20 mrt 2008 11:41 Onderwerp: jurisprudentie mishandeling/uitlokking |
|
|
Is er iemand die me kan helpen?
Ik zoek een arrest over uitlokken tot zware mishandeling met dodelijke afloop of uitlokken tot mishandeling met dodelijke afloop.. ik kan geen jurisprudentie vinden die hierop gericht is. Of eentje uberhaupt over uitlokken?!?
wie weet??
Alvast bedankt!
moderatie: titel aangepast. |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: za 22 mrt 2008 11:05 Onderwerp: |
|
|
Je kan geen jurisprudentie vinden over zware mishandeling met dood tot gevolg...? Waar heb je gezocht? _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: za 22 mrt 2008 14:11 Onderwerp: |
|
|
Het gaat denk ik specifiek om uitlokking van zware mishandeling.
Wat bedoel je daar overigens precies mee? Dat het slachtoffer de mishandeling heeft uitgelokt (geprovoceerd) (hoe bijvoorbeeld?)? Of dat het vanuit de dader zelfverdediging was omdat het slachtoffer hem aanviel? Of dat een derde de dader ertoe heeft aangezet? Het is misschien handig om na te gaan welk wetsartikel of rechtsregel van toepassing is op de situatie die jij bedoelt en dan dit als zoekterm te gebruiken bij je zoektocht naar jurisprudentie. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 22 mrt 2008 15:59 Onderwerp: |
|
|
Zoek op rechtspraak.nl met als zoekterm uitlokking mishandeling en als gebied straf en je zult het nodige vinden.
Bijv. LJN: AZ0256 of LJN: AT7926.
Dan moet je zelf even spitten naar de dodelijke afloop. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|