Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
How to Experie...
Experience the...
Experience the...
Discovering Co...
Afstuderen - v...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 25 dec 2025 0:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Recht op WW??
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joti

Leeftijd: 65
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 23:06    Onderwerp: Recht op WW?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goededag
Ik heb nu een aantal jaren een bepaald percentage wao, op een gegeven moment kwam ik in de ww terecht, dus stukje ww stukje wao. Nu sinds vorig jr maart ben ik na 2 jr weer begonnen met werken. Ging fantastisch, leuke baan, de werktijden die ze ook hadden aanbevolen, leuke collega's etc... enfin helaas was maar een project van 6 weken. Ik helemaal overmoedig, het ging uiteindelijk weer redeijk goed het werken met die tijden. Werk aansluitend gevonden voor 4x 6 uur per week, ging in zoverre goed, alleen het reizen was een crime. Dus omdat het een jaarcontract was, open sollicitatie gestuurd in eigen gemeente, enfin snel een andere baan. Deze baan was alleen voor 4x8 uur, ik werk hier sinds maart. Mijn percentage werd aangepast bij het uwv omdat ik meer uren ging werken, maar wel in code 44 (had daar nog nooit van gehoord sinds vandaag). Nu was ik 2 maanden geleden bij de arbo-arts eea besproken, deze arts gaf ook aan wat ik op mijn werk moest bespreken, want ik trek het gewoon niet, voel me geheel afglijden tot weer dalijk als ik zo doorga hele dagen thuis. Nu moest ik vandaag bij de arbo deskundige komen, en die vertelde mij, nadat ik zei van hoop gewoonweg dat mijn contract niet verlegnd wordt eind febr van goh dat hoeft ook niet, zij beweerde omdat ik een code 44 had, aan de 26 uit 36 weken eis van werken zit, ik gewoon ontslag mag nemen (dus niet mijn contract hoef uit te dienen), ik dan toch recht heb op een ww uitkering Klopt dit voor ik vd week inderdaad mijn ontslag ga indienen, wat ik uberhaubt niet wil is werkeloos worden ben al druk aan het zoeken naar passend werk, maar het idee dat het niet zou lukken stop mij dieper in het gat, terwijl ik nu zoiets heb van als dit wel waar is ik vd week op mijn vrije dag dan afspraken bij oa uitzendbureau;s kan maken omdat dan mijn einddatum dan in zicht is, sorry voor het lange verhaal maar hoop dat iemand antwoord weet, ik weet het ff niet meer
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2007 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De regels zijn versoepeld sinds een jaar ongeveer, maar wat precies de eisen zijn durf ik niet te zeggen.

Ik denk dat je het beste contact kunt zoeken met het CWI/UWV die je daar meer duidelijkheid over kan verschaffen met betrekking tot jouw specifieke situatie.
joti

Leeftijd: 65
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 8:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo M

Dank voor u antwoord, ik ben gister ook bij het Uwv geweest en die vertelde mij dit, vandaar mijn vraag, omdat ik altijd dacht als je zelf ontslag nam je geen recht had op ww.
M

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 0:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat hun eigen site in ieder geval zegt:

http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/werkloos-worden/door-eigen-schuld-werkloos/index.aspx
http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/aanvraag-vaststelling-WW/voorwaarden-ww-uitkering/index.aspx
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: za 15 dec 2007 2:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Staat in je jaarcontract wel dat je tussentijds kunt opzeggen?

Voor het overige zou ik als ik in jouw schoenen stond e.e.a. eens met je baas bespreken. Wellicht kan het takenpakket of de arbeidsduur worden aangepast. Het hangt er een beetje van af waar je probleem zit. Is dat in het aantal uren dat je werkt? Of zit dat in het werk zelf? Want dat kan nogal verschil maken v.w.b. je toekomstplannen en de mogelijkheden voor jou bij je huidige werkgever.

Zomaar ontslag nemen zou ik je beslist niet adviseren. Mocht je het even niet trekken, meld je dan gewoon ziek, want dat ben je dan ook.

Verder niet te veel piekeren over dat februari-verhaal. Dat lijkt misschien ver weg, maar dat valt wel mee. Gebruik de tijd die je nog bij je huidige werkgever hebt om rustig rond te kijken naar een geschikte functie, mocht je al besluiten om weg te gaan. Dat is in elk geval stukken minder onrustig dan maar van de ene naar de andere baan te rennen, want ook dat is bijzonder vermoeiend.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds