Myrthe_Mss
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 nov 2007 14:55 Onderwerp: liefde maakt blind, maar ook naïef en dom...help ! |
|
|
Ik hoop dat jullie mij kunnen geruststellen, denk nl dat mijn moeder zich in nesten heeft gewerkt.
Zij is gescheiden en enkele jaren geleden hertrouwd. Ze hebben een huwelijkscontract opgemaakt : geen vermogensrechtelijke gemeenschap, enkel de kosten van de huishouding worden 50/50 verdeeld.
Mijn moeder heeft - waar ik destijds eruugh boos om ben geweest, maar goed, woonde zelf al lekker samen - ons huisje verkocht. Dat geld heeft ze , samen met de nieuwe vlam , geïnvesteerd in de aankoop van hun nieuwe nestje. Voor het overige, zijn ze een lening aangegaan.
Nu het huwelijksgeluk - alweer - voorbij is en ze een scheidingsprocedure zijn gestart, stel ik mij de vraag : hoe zit dat nou met het geld dat mijn moeder geïnvesteerd heeft ? Dat krijgen we toch sowieso terug? Is dat niet een zogenaamde wederbelegging van eigen vermogen ? Ik heb op het internet vanalles gelezen over verrekenen en dergelijke maar snap er niet zo veel van. En die lening ? Die heeft enkel moeders vlam afbetaald, kan hij de helft daarvan terugvorderen of zo ? Verrekenen ? Geen idee....kan iemand me hierbij helpen ? Alvast eruugh bedankt.... |
|