Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
frankboelens
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 08 nov 2007 14:12 Onderwerp: Berging op begane grond |
|
|
Geachte mijnheer mevrouw,
Ongeveer 2 jaar geleden kocht ik een appartement op de 3e verdieping met een gezamelijke berging op de begane grond. Dit appartement heb ik mede gekocht voor de berging die naar verluid gebouwd zou gaan worden omdat ik hier mijn motor kon stallen. Tijdens koop was er een berging aanwezig van dhr die na de verbouwing afgebroken zou worden aangezien dhr deze nog wou gebruiken voor opslag van bouwmaterialen. Op de plaats van de toen staande berging zouden daarna parkeerplaatsen gebouwd worden welke nu gerealiseerd zijn volgens tekeningen die tijdens de koop zijn overhandigd. Na afbraak van genoemde berging zou dhr een andere kleinere berging bouwen ( mondeling )
In de voorlopige koopakte staat ook beschreven : appartement gelegen op de 3e verdieping met gezamelijke berging op de begane grond. Echter de verkoper geeft aan nooit een berging beloofd te hebben maar heeft wel zijn krabbel onder het koopcontract gezet ( en ook tal van keren beloofd ) ?
nu voer ik al een tijden een rechtzaak hierover en na eerst 1,5 jaar te ontkennen dat hij een berging zou bouwen geeft dhr ineens aan dat er wel een berging is te weten: een ketel hok met de afmetingen 2 bij 1 meter. hierin hangen 3 grote combi ketels, 3 gasmeters en lopen alle belangrijke leidingen door?
Mijn vraag aan u is dan ook mag dit ineens aangemerkt gaan worden als berging? mijn inziens is dit een ketelruimte en geen berging Mag er een berging gemaakt worden als deze ruimte vol met gasleidingen ketels etc. Wat kan ik doen om te bewijzen dat dit geen berging kan zijn ?
hopend op een reactie verblijf ik.
Met vriendelijke groet, Dhr F.J.J. Boelens |
|
|
|
 |
jacq
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 454
|
Geplaatst: do 08 nov 2007 14:54 Onderwerp: |
|
|
Een ruimte zoals u beschrijft valt niet onder de definite van berging of bergruimte zoals die gewoonlijk in de bouwkunde gehanteerd wordt. Er is hier sprake van een stookruimte of technische ruimte.
De volgende defenities komen van deze site, maar worden algemeen gehanteerd.
Berging
In een woongebouw gelegen besloten ruimte waarin twee of meer afzonderlijke bergruimten (zie aldaar) zijn gelegen alsmede de daarmee rechtstreeks in verbinding staande verkeersruimten (zie aldaar).
Bergruimte
Van buiten de woning toegankelijke, afsluitbare ruimte voor het beschermd tegen weer en wind opbergen van voorwerpen.
Besloten ruimte
1. In het Bouwbesluit gebruikt als aanduiding voor een ruimte die door scheidingasconstructies (zie aldaar) omsloten is.
2. In het publikatieblad P 69 van het Directoraat-Generaal van de Arbeid gebruikt als aanduiding voor ruimten die minder toegankelijk, moeilijk te ventileren en relatief beperkt in omvang zijn en waarin slechts mensen met vergunning aanwezig mogen zijn.
Stookruimte
Een afzonderlijke ruimte bestemd voor het opstellen van één of meer verbrandingstoestellen met een totaal nominaal vermogen groter dan 130 Kw (NEN 6082).
Technische ruimte
Besloten ruimte, bestemd voor de plaatsing van de voor het functioneren van een gebouw noodzakelijke apparatuur.
Helaas is het zo dat in 2003 de eis voor bergingen en buitenruimten bij appartementen uit het bouwbesluit is gehaald. U kunt zich in dit geval dus alleen maar beroepen op het koopcontract wat destijds is gesloten en niet meer, zoals voor 2003, op de eisen die voortvloeien uit het bouwbesluit.
Hoop dat u hier iets aan hebt.
groet,
jacq |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|