|
Auteur |
Bericht |
zandwin
Leeftijd: 56 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 22
|
Geplaatst: za 27 okt 2007 21:39 Onderwerp: Retour camerabewakingsset |
|
|
Gisteren heb ik een camerabewakingsset die niet goed werkte retour gestuurd in de originele buitenverpakking en piepschuim.
Echter van de binnenverpakking ontbraken wat plastic zakjes en binnendoosjes.
Nu kreeg ik vandaag deze reactie:
We hebben vandaag de retourzending binnengekregen.
Wat we in de verpakking terugvonden is niet conform onze retourvoorwaarden. Zo zaten de extra camera's niet in de originele verpakking en zijn ze er tussen gepropt, nu kunnen ze niet meer worden verkocht als blijkt dat ze wel gewoon goed werken. In dat geval krijg je de camera's retour en vallen ze niet onder onze retourvoorwaarden. Dan zullen we ook de technische helpdesk inschakelen om je te helpen met het installeren zodat e.e.a. wel goed werkt.
We gaan nu echter eerst testen of er iets mis is met de camera's of met de
set. Als de set inderdaad niet goed werkt dan wordt het aankoopbedrag alsnog binnen 14 dagen retour gestort.
http://www.knalprijzen.eu/
Help!
De spullen zijn netjes verpakt teruggestuurd en er zal inderdaad misschien een doosje van 1 van de 3 camera's missen of een plastic zakje.
Maar ik kreeg geen scherp beeld hier in mijn huis en wil van de koop af.
Als de technische dienst helpt dan wil ik dat ze bij mij thuis zorgen dat het beeld goed komt en zonder extra kosten. Ik heb nu 2 maanden zitten fine-tunen en uitproberen en de set is zo goed als in de originele verpakking retour gegaan.
Ik wil best nieuwe verpakking betalen, laat dat 2 euro zijn.
Wat moet ik doen? |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
Geplaatst: za 27 okt 2007 22:47 Onderwerp: |
|
|
Als de camerabewakingsset inderdaad niet goed werkt, krijg je kennelijk je geld terug. Dat is dus netjes en zoals het hoort.
Als er niets mee aan de hand blijkt, dan lijkt het mij ook dat de retourvoorwaarden onverkort van toepassing zijn. Retour kunnen sturen van goed functionerende producten is een gunst van de verkoper (die zich daarbij natuurlijk wel aan de eigen retourvoorwaarden moet houden).
(Retour kunnen sturen is geen gunst maar een recht bij koop op afstand als je binnen dagen na 7 levering laat weten de koop te ontbinden. Dat is hier echter niet het geval.)
Je kunt m.i. niet verwachten dat de bewakingsset aan huis en voor niets wordt geïnstalleerd. Dat is, naar ik aanneem, nu eenmaal niet in de aankoopprijs inbegrepen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
zandwin
Leeftijd: 56 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 22
|
Geplaatst: zo 28 okt 2007 6:03 Onderwerp: |
|
|
Dank je voor je antwoord! Mijn vraag is nog wel... Hij kan wel zeggen dat het goed werkt (zal hij wel doen) maar het lukt me hier in huis niet stilstaand en niet ruisend beeld te krijgen op de 3 cameras.
Alle instellingen, andere stopcontacten geprobeerd. Ik woon in een gewoon rijtjeshuis.
Dus wie bewijst dan dat het werkt?
Moet ik dan een filmpje opnemen met wat ik gedaan heb om aan te tonen dat ik het niet goed krijg? |
|
|
|
|
zandwin
Leeftijd: 56 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 22
|
Geplaatst: zo 28 okt 2007 9:20 Onderwerp: ... nog een paar vragen.. |
|
|
Nog een paar vragen:
* een niet deugdelijk produkt retourneren zonder de originele verpakking, mag dat? (ook al staat dat in hun voorwaarden)
* een draadloze cameraset die wel werkt maar niet bij mij thuis. Kan aan de atmosfeer liggen. Dan deugt het produkt wel maar het werkt niet bij mij.
Kan ik dan retourneren?
Ik verwacht cameras die ruisloos kraakloos en geen steeds verschuivend beeld geven. |
|
|
|
|
|