|
Auteur |
Bericht |
Colin
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 13:13 Onderwerp: Juridische aspecten Webwinkel |
|
|
Hallo,
Ik ben op zoek naar een overzicht van Juridische aspecten mbt een webwinkel. Heeft iemand zo'n overzicht oid?
Ik kan het niet vinden enige waar ik op terecht kom zijn boeken, maar ik wil geen boek aanschaffen.
Groeten, Colin |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 14:06 Onderwerp: |
|
|
Je kunt een boek ook lenen in een bibliotheek... _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
Colin
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 14:12 Onderwerp: |
|
|
Maar dan nog, waarom is dit niet zo 123 op het internet te vinden? |
|
|
|
 |
BoeZ
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 63
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 14:15 Onderwerp: |
|
|
webwinkel betekent o.a. koop op afstand..
Kijk eens in afdeling 9A van boek 7 (artikelen 46a en verder) en afdeling 1A van boek 3 (artikelen 15a (met name 15d) en verder) van het Burgerlijk Wetboek (te downloaden via www.wetten.nl).
Deze artikelen geven een beetje een overzicht van waaraan een webwinkel dient te voldoen.. |
|
|
|
 |
BoeZ
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 63
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 14:19 Onderwerp: |
|
|
www.bruna.nl is overigens een webwinkel die het v.w.b. wettelijke voorschriften wel aardig voor elkaar heeft dus kijk daar eens rond.
En nee.. ik heb geen aandelen in Bruna en ik werk er ook niet  |
|
|
|
 |
Colin
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 15:33 Onderwerp: |
|
|
@BoeZ: Thanks en Ja klopt, ik zie ook dat ze zijn aangesloten bij thuiswinkel.org
Wat inhoudt dat ze aan hun voorwaardes enzo voldoen, maar dit wil toch niet zeggen dat thuiswinkel.org alle regels volgens de wetten stelt? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 16:30 Onderwerp: |
|
|
Colin schreef: | Maar dan nog, waarom is dit niet zo 123 op het internet te vinden? | Dat valt wel mee toch? Zie bijvoorbeeld wat deze Google search oplevert.
Waaronder jouw vraag  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Colin
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 21:10 Onderwerp: |
|
|
Thanks Simone, maar daar was ik ook opgekomen en geen van die sites geven mij een mooi overzicht van wat ik wil hebben. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 21:56 Onderwerp: |
|
|
Je zult denk ik eerst zelf moeten onderzoeken wat je wilt weten. Je huidige vraag is te ongericht. Als je het niet weet, en je wilt een webwinkel opzetten, begin er dan gewoon aan en je merkt zelf wel waar je tegenaan loopt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 19 sep 2007 22:01 Onderwerp: |
|
|
Colin schreef: | Thanks Simone, maar daar was ik ook opgekomen en geen van die sites geven mij een mooi overzicht van wat ik wil hebben. |
Tja, maatadvies kost altijd geld  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Colin
|
Geplaatst: do 20 sep 2007 20:43 Onderwerp: |
|
|
Hier een behulpzame site voor de geïnteresseerden.
KLIK HIER
 |
|
|
|
 |
|