Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 22 aug 2025 9:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Meineed
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ursl

Leeftijd: 67
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 15:12    Onderwerp: Meineed Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de civiele procedure welke ik aangespannen heb is de tegenpartij van plan meineed te plegen.

De tegenpartij (gedaagde) laat zichzelf en zijn vriendin, annex handelspartner, oproepen als getuige terwijl ze nooit aanwezig is geweest.
Buiten de gedaagde waren enkel zijn vrouw en ik (eiser) aanwezig zodat het mijn woord tegen de woorden van gedaagde en vriendin/handelspartner zal worden.

Het ergste van de zaak is dat deze vriendin/handelspartner rechercheur is bij de politie en ik bang ben dat de rechter meer geloof hecht aan haar getuigenverklaring dan aan die van mij.
Als rechercheur heeft zij per slot van rekening de eed afgelegd en vertolkt een voorbeeldfunctie.

Mijn advocaat zit hier helemaal niet mee, volgens haar zijn beide "partij" en wegen hun getuigenverklaringen daardoor niet zwaar. Mijn advocate is zeker van plan haar goed onder vuur te nemen maar ik ken de rechercheur goed en die is zeker in staat glashard te liegen.

Ik vind het een zeer kwalijke zaak wanneer een rechercheur van politie zich binnen- en buiten werktijd met smerige "paardenhandel" kan bezighouden. Ik ben namelijk niet de enige welke door 't tweetal te pakken is genomen en tot voor zeer kort ontsprongen ze steeds de dans. In het proces zijn hiervan meerdere schriftelijke verklaringen voorhanden.
Buitendat hebben "ze" korte tijd terug twee maal een Kort Geding verloren welke tegen hun aangespannen was. Ik schijf "ze" omdat de vriendin/handelspartner/rechercheur altijd op de achtergrond blijft.

Ik ben niet wraakbelust maar zou onze maatschappij graag bevrijden van een dergelijke rechercheur.
Hoe pak ik dit aan of kan ik 't beter vergeten?

Alvast hartelijk dank!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gewoon vertrouwen hebben in je advocaat?

tikSimone

Leeftijd: 59
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gewoon rustig je advocaat zijn werk laten doen.
Tukker

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 20:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Enkel het zijn van partner of echtgenoot - belanghebbende - maakt haar/hem nog geen partijgetuige. Een partijgetuige is partij in de overeenkomst.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaar "partij". Formeel is er geen verschil met een volledig objectieve getuige, maar de rechter zal beseffen dat deze getuige niet automatisch onpartijdig is.

Leeftijd: 63
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 20:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het spreekt voor zich dat de verklaring van een onafhankelijke getuige doorgaans waardevoller is dan die van een kennis of familielid van degene die bewijs moet leveren. Eén getuige is in een civiele zaak voldoende om het bewijs te leveren, maar ook hierbij geldt dat het aan de rechter is te bepalen of dit het geval is. Overigens kan ook degene die bewijs moet leveren (de betrokkene zelf) als partijgetuige fungeren. De rechter mag echter niet aan de enkele verklaring van een partijgetuige het bewijs geleverd achten. Er zal dan aanvullend bewijs moeten zijn.
Ursl

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 21:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zeer zeker vertouwen in mijn advocate maar denk wel dat ik zelf diegene moet zijn die haar aangeeft dat ik eigenlijk ook een zaak wil maken van de dan gepleegde meineed mocht de handelspartner/rechercheur onder ede verklaren steeds aanwezig te zijn geweest.

De bewijslast is gedaagde na een pleidooi als tussen-vonnis opgelegd. Mijn bewijsstukken zijn vanaf de dagvaarding voorhanden (38 productie's). De gedaagde produceerd tot nu toe enkel mondelinge beweringen welke de handelspartner/rechercheur in kwestie tijdens het getuigenverhoor waarschijnlijk zal ondersteunen.

Als mens vind ik het onverteerbaar dat meineed wordt gepleegd. Volgens mijn advocate gebeurd dit aan de lopende band zonder verdere strafvervolging.
bona fides

BerichtGeplaatst: di 28 aug 2007 21:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wil zo'n aangifte van meineed kans maken, dan moet er wel bewijs zijn dat er meineed is gepleegd. Als de rechter in de civiele zaak besluit er geen geloof aan te hechten, is dat uiteraard nog geen bewijs van meineed.

Tenzij het te bewijzen valt gewoon je schouders erover ophalen.

BerichtGeplaatst: do 30 aug 2007 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allen hartelijk dank voor de antwoorden.

Het "schouder ophalen" zal niet meevallen maar er rest mij waarschijnlijk weinig anders.
raphidae

Leeftijd: 44

BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 13:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de rechercheur er niet bij was was ze ergens anders... Misschien wel aan het werk Smile Als je erachter kan komen waar ze wel uithing gaat ze goed op dr bek...
Ursl

BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik probeer inderdaad aan de werktijd te komen van die bewuste middag maar dit blijkt niet éénvoudig te zijn.

"Vriendjes" heb ik niet bij de politie die op het systeem kunnen/willen inloggen om dit na te kijken en mij hiervan eventueel een bewijs toe willen spelen, mocht ze op dat moment gewerkt hebben.

Om dit domweg aan het hoofd van de afdeling te vragen lacht mij ook niet direct aan aangezien er meerdere klachten tegen de rechercheur bij hem gedeponeerd zijn en dit afgedaan werd met: "zijn haar privézaken".
"Niet geschoten is altijd mis" maar ik heb het vage vermoeden dat ze direct door hem geinformeerd wordt en dan extra op haar hoede is bij het getuigenverhoor.
raphidae

BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 19:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij zijn de werktijden van ambtenaren openbaar.
Ursl

BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2007 19:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zelfs al zouden ze openbaar zijn raphidae, hoe kom ik er dan aan?
raphidae

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 16:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ursl schreef:
Zelfs al zouden ze openbaar zijn raphidae, hoe kom ik er dan aan?

Opvragen bij haar werkgever? Evt. iemand anders vragen om alle roosters van die periode op te vragen zodat het niet opvalt oid.
Ursl

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007 16:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zelf mijn licht hier en daar al opgestoken.

Werkroosters vallen bij de politie onder de privacy regel en mogen eerst met toestemming van de betrokkene aan anderen ter inzage c.q. verstrekt worden.

Dit wordt 'm dus niet, ze zal hiertoe geen toestemming verlenen en wordt extra voorzichtig zodra hiertoe een verzoek wordt ingediend.

Volgens ingewijden moet ik dit middels de gerechtelijke weg spelen en via mijn advocaat en uiteindelijk justitie deze gegevens laten opvragen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds