|
Auteur |
Bericht |
ejsium
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 02 aug 2007 13:10 Onderwerp: 31 juli ontslag, maar brief vandaag aangetekend ontvangen |
|
|
Afgelopen dinsdag was het vertrouwen aan 2 kanten het laatste stukje kapot gegaan.
Hierdoor heb ik die avond al mijn brief geschreven. Vandaag is hij echter pas afgeleverd.
Welke datum geldt er rechtsgeldig??? |
|
|
|
 |
cogito-ergo-sum
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 02 aug 2007 13:29 Onderwerp: Re: 31 juli ontslag, maar brief vandaag aangetekend ontvangen |
|
|
ejsium schreef: | Afgelopen dinsdag was het vertrouwen aan 2 kanten het laatste stukje kapot gegaan.
Hierdoor heb ik die avond al mijn brief geschreven. Vandaag is hij echter pas afgeleverd.
Welke datum geldt er rechtsgeldig??? |
Ik zeg: vandaag, omdat ingevolge art. 3:37 lid 3 BW de verklaring, de persoon moet hebben bereikt, om haar werking te hebben.
3:37 lid 3: Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt. Nochtans heeft ook een verklaring die hem tot wie zij was gericht, niet of niet tijdig heeft bereikt, haar werking, indien dit niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 02 aug 2007 13:39 Onderwerp: |
|
|
Klopt. De opzegtermijn loopt dus pas vanaf 1 september. Bij een opzegtermijn van 1 maand is 30 september de laatste werkdag.
Als de werkgever akkoord gaat met een eerdere datum is alles uiteraard anders. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 02 aug 2007 19:02 Onderwerp: |
|
|
Als je mondeling al hebt opgezegd op dat moment, dan geldt dat volgens mij ook als datum. Alleen dan zit je met de bewijslast om hard te maken dat je nog uiterlijk 31 juli hebt opgezegd.
Als je alleen middels de aangetekende brief hebt opgezegd dan geldt de datum van ontvangst aan de andere kant. |
|
|
|
 |
PearlActive
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Ava
|
Geplaatst: wo 22 aug 2007 9:16 Onderwerp: |
|
|
Mijn advies is om in zo'n geval ipv aangetekend garantiepost te gebruiken. Het poststuk moet dan de volgende werkdag voor 17:00 uur afgeleverd worden.
En als je het echt snel wilt dan kanhet met een overnight prepaid zegel. dan wordt hij de volgende werkdag voor 11:00 uurafgleverd, (en evt met een saterday overnight, te gebruiken op vrijdag, zaterdag voor 11:30)
Met vriendelijke groet,
PearlActive |
|
|
|
 |
PimOvertoom
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: wo 22 aug 2007 11:47 Onderwerp: |
|
|
Als je iets aangetekend verstuurd dan krijg je volgens mij een bon waarop de verzenddatum staat.
Je mag aannemen dat een dergelijke zending binnen 24uur (op zondag na) bezorgd wordt en zeker binnen 48uur. Als je hem op 31 juli heb verzonden dan komt hij waarschijnlijk in augustus pas aan.
Ik weet helemaal niet hoe het zit of de schrijfdatum of bezorgdatum geldt. Maar ik zou is kijken naar je bonnetje waarop de verzenddatum staat.
Wellicht heb je er iets aan. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: wo 22 aug 2007 13:43 Onderwerp: |
|
|
Ontvangstdatum geldt in ons burgerlijk recht. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|