|
Auteur |
Bericht |
fred
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 mei 2007 13:32 Onderwerp: Buren willen schutting op erfafscheiding |
|
|
De buren willen een schutting laten plaatsen op de erfafscheiding.
Alleen wij willen dat niet.
Kunnen ze ons dat verplichten?
Ik heb ergens eens gehoord dat je verplicht bent 50% van de kosten te betalen, is dit correct.
Zitten er eventueel nog andere zaken aanvast.
Iedereen bedankt voor de reakties alvast. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 01 mei 2007 13:53 Onderwerp: |
|
|
Even uit mijn hoofd, zonder wetsartikel en zonder garantie op juistheid!
Als een schutting geplaatst is op de erfgrens, dan zijn beide partijen eigenaar.
Ook als de schutting door één partij is betaald.
Gaat de schutting tijdens storm om, dan moet ieder 50% van de kosten betalen.
De meeste verzekeraars hanteren een eigen risico!
Kunnen de buren de schutting niet geheel op hun eigen erf zetten?
Of de buren jullie kunnen verplichten de schutting op de erfafscheiding te plaatsen en 50% van de kosten te laten betalen, weet ik niet. Lijkt me erg stug. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 01 mei 2007 13:58 Onderwerp: Re: Buren willen schutting op erfafscheiding |
|
|
fred schreef: | De buren willen een schutting laten plaatsen op de erfafscheiding.
Alleen wij willen dat niet.
Kunnen ze ons dat verplichten?
|
Ja
Quote: |
Ik heb ergens eens gehoord dat je verplicht bent 50% van de kosten te betalen, is dit correct.
|
Correct. |
|
|
|
 |
JetKroket
Leeftijd: 105 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 01 mei 2007 17:32 Onderwerp: |
|
|
5:49 BW:
Quote: | - 1. Ieder der eigenaars van aangrenzende erven in een aaneengebouwd gedeelte van een gemeente kan te allen tijde vorderen dat de andere eigenaar ertoe meewerkt, dat op de grens van de erven een scheidsmuur van twee meter hoogte wordt opgericht, voor zover een verordening of een plaatselijke gewoonte de wijze of de hoogte der afscheiding niet anders regelt. De eigenaars dragen in de kosten van de afscheiding voor gelijke delen bij. |
5:43 BW:
Quote: | Onder muur wordt in deze en de volgende titel verstaan iedere van steen, hout of andere daartoe geschikte stof vervaardigde, ondoorzichtige afsluiting |
Ik geloof dat ik hier de wetsartikelen heb.
Verbeter me als ik me vergis. _________________ 'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven |
|
|
|
 |
fred
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 01 mei 2007 17:34 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de antwoorden.
Zoals ik het begrijp is het beste om maar mee te werken. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 01 mei 2007 21:25 Onderwerp: |
|
|
Dan heb je tenminste nog wat invloed op de prijs en vormgeving van e.e.a. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|