Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 20:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Annuleren getekende offerte mogelijk?
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jvdl

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 15:39    Onderwerp: Annuleren getekende offerte mogelijk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Afgelopen week hebben wij een offerte getekend terug gestuurd m.b.t. de aanleg van een tuin. Door omstandigheden hebben wij van dit ondertekenen eigenlijk spijt.

Geldt, net zoals bij een aankoop van een goed, hierbij ook dat wij binnen een periode van ik dacht 2 weken terug kunnen komen op ons besluit of is dit anders gezien het feit dat het een overeenkomst betreft en andere, mij dus onbekende regels, gelden. Gevalletje 'pech hebben'?

Alvast bedankt,

Jvdl.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 15:59    Onderwerp: Re: Annuleren getekende offerte mogelijk? Reageer met quote Naar onder Naar boven

jvdl schreef:
Hallo,

Afgelopen week hebben wij een offerte getekend terug gestuurd m.b.t. de aanleg van een tuin. Door omstandigheden hebben wij van dit ondertekenen eigenlijk spijt.

Geldt, net zoals bij een aankoop van een goed, hierbij ook dat wij binnen een periode van ik dacht 2 weken terug kunnen komen op ons besluit of is dit anders gezien het feit dat het een overeenkomst betreft en andere, mij dus onbekende regels, gelden. Gevalletje 'pech hebben'?

Net zoals wanneer u iets koopt, geldt dat u een bindende overeenkomst bent aangegaan en dat u daar alleen op terug kunt komen wanneer dat overeengekomen is of er een specifieke wettelijke bepaling dat regelt.

Er is geen algemene wettelijke bedenktijd, die is er alleen bij o.a. koop op afstand, colportage, koop van een woning en zo nog een paar specifieke overeenkomsten.
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 16:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat je natuurlijk niet hoeft te beletten wel te proberen of je er nog onderuit kunt.
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 16:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wellicht bieden de algemene voorwaarden nog een mogelijkheid tot annulering. Daar zal dan vermoedelijk wel een prijskaartje aanhangen.

Quote:
Geldt, net zoals bij een aankoop van een goed, hierbij ook dat wij binnen een periode van ik dacht 2 weken terug kunnen komen op ons besluit

Zoals reeds aangegeven bestaat zo'n algemene regel niet, ook niet bij koop.

tikSimone

BerichtGeplaatst: zo 29 apr 2007 20:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jvdl, ik ken de omstandigheden waarvan je melding maakt niet, maar een vraag: zou je dit in de toekomst nog wel willen? In dat geval kun je wellicht tot een goede afspraak met de leverancier komen voor een latere levering/opdracht.

Leg in elk geval gewoon even eerlijk het hoe & wat uit, daar kom je het verst mee (als je in dit geval ergens komt, want een leverancier die op zijn strepen wil staan kan dat dus doen).
bolletje

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 15:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste JvdL, U kunt overwegen om een derde in te schakelen voor de onderhandeling met de tuinaanlegger. Bijv. een vriend van u die ervaring heeft met onderhandelingen in het bedrijfsleven.

Vergelijk maar: "Mijn vriend John wil eigenlijk van de overeenkomst af, want hij zit in geldproblemen, hij wil verhuizen, hij gaat scheiden, etc.." met "Ik wil eigenlijk van de overeenkomst af, want ik zit in geldproblemen, etc.."

Succes! Mocht het niet lukken, beschouw het dan als leergeld
Wink
jvdl

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allen bedankt voor de reacties!

Voor de compleetheid: wij hadden toezeggingen van de buren dat het tuiniersbedrijf via hun tuinen mocht werken (doorgang). Hierdoor kon de tuin afgegegraven worden met groot materieel. Met die toezeggingen in gedachten hebben wij de offerte ondertekend. Maar nu opeens willen de buren z.s.m. schuttingen geplaatst hebben. Dus moet de tuinier via onze garage werken hetgeen een flinke verhoging van de prijs tot gevolg heeft want alles moet dan handmatig met de kruiwagen afgevoerd worden. Vandaar dat wij eigenlijk onder die offerte uit willen komen.

We gaan het morgen i.i.g. even bespreken met de tuinier wat er nog geregeld kan worden.
tikSimone

tikSimone

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 18:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Leuke buren ....

Veel succes!
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je de offerte getekend voor of na het intrekken van de toezegging door de buren?

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 19:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na toezegging van de buren. Dat was de reden om toch nu maar de offerte te tekenen.
bona fides

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 19:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus vóór het intrekken?

Zo op het eerste gezicht lijkt het me dat de buren op zo'n gedane toezegging niet meer terug kunnen komen. De extra kosten kun je m.i. op de buren verhalen.

Daarnaast kun je het intrekken ook wel als argument gebruiken bij een heronderhandeling met het tuiniersbedrijf. Strikt juridisch komt dit punt in de verhouding met het bedrijf vermoedelijk voor jouw risico (jij kunt weer verhalen op de buren), maar het bedrijf zal waarschijnlijk eerder geneigd zijn je tegemoet te komen in een situatie als deze dan wanneer je zonder goede reden zomaar van gedachten bent veranderd.

BerichtGeplaatst: ma 30 apr 2007 19:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tsja, ik heb tegen de buren natuurlijk al mijn mening hierover kenbaar gemaakt. Maar ik woon hier net. Ik acht het verstandiger om voor wat dit betreft maar geen verhaalacties in gang te zetten om verdere escalaties te voorkomen.

Maar inderdaad, wij hopen er op een normale manier uit te kunnen komen met het tuiniersbedrijf.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds