|
Auteur |
Bericht |
wilma 1985
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 9:29 Onderwerp: pachtovereenkomst tussentijds opzeggen. |
|
|
Kan een pachtovereenkomst tussentijds worden opgezegd met wederzijds goedvinden? Ik kan namelijk niet in de pachtwet ontdekken dat men kan opzeggen tussentijds. Alhoewel er wel sprake is van een overeenkomst en die kan opgezegd worden tussentijds met wederzijds goedvinden hoe zit het dan met een pachtovereenkomst? |
|
|
|
 |
Tom84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HInh
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 9:41 Onderwerp: |
|
|
voor zover ik weet is een pachtovereenkomst ongeveer hetzelfde als een normale overeenkomst..
als beide partijen het goed vinden zie ik weinig problemen.. correct me if im wrong.. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 21:36 Onderwerp: |
|
|
Ben d'r nog niet ver genoeg mee op dit moment, maar geldt niet hetzelfde voor pacht als erfpacht? Zie dan 5:87 en 5:88 BW.
O, niet helemaal, zo zie ik in Wikipedia. Zie hier. Maar uit die informatie (ik heb de Pachtwet er niet bij gepakt) lijkt dat je wel kunt opzeggen, zij het na en met een nogal lange termijn. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: ma 16 apr 2007 21:51 Onderwerp: |
|
|
Opzeggen met wederzijds goedvinden kun je in de Pachtwet terugvinden als een overeenkomst tot beëindiging van de pachtovereenkomst. Zie bijvoorbeeld art 2 Pachtwet. In beginsel is goedkeuring door de grondkamer nodig, maar aan lid 3 te zien vervalt dat vereiste door feitelijke uitvoering van die overeenkomst (tot beëindiging).
Dus ja, partijen kunnen een pachtovereenkomst met wederzijds goedvinden schriftelijk opzeggen, zolang de partijen dan ook maar de daad bij het woord voegen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|