|
Auteur |
Bericht |
dof
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UA
Berichten: 188
|
Geplaatst: za 10 feb 2007 14:02 Onderwerp: declareren helpdesktelefoon kosten |
|
|
Mijn moeder heeft thuis Tele2 internet en heeft daarbij een draadloos modem. Nu wil het probleem dat dit modem nogal slecht functioneert en daarom half december is opgestuurd ter reparatie, de Wlan was stuk en is gerepareerd. Maar nadien hebben we nog talloze keren met de helpdesk van tele2 aan de lijn gehangen, die ons dan toch elke keer doorverwezen naar Etech-helpdesk. Deze helpdesk kost alleen van 45cent/min. Nu hebben we aan 0900nummers 50 euro verbeld aan beide helpdesken omdat het modem slecht functioneert. Kunnen we deze kosten verhalen op Tele2? |
|
|
|
 |
Iseut
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 66
|
Geplaatst: za 10 feb 2007 18:07 Onderwerp: |
|
|
Proberen kan natuurlijk altijd. Regel een gespecificeerde rekening. Schrijf een brief aan Tele2 waarin je (zakelijk!) het probleem uitlegt. Schrijf dat zij het probleem hebben veroorzaakt en dat het je moeder geld heeft gekost. Maak een mooi rekensommetje en geef haar rekeningnummer met de mededeling dat je het bedrag asap tegemoet ziet. Op deze manier is een provider bij mij een keer over de brug gekomen. Een ander vond het echter niet eens nodig om op de brief te reageren. Zoals gezegd: wie niet waagt, die niet wint.
Succes!
Iseut
ps. als je een geschil hebt met een bedrijf is het altijd heel verstandig om bewijs te verzamelen. Dus bel niet alleen, maar schrijf ook mails (verzendbewijs), faxen, (idem) en brieven (bedrijven die hun administratie op orde hebben boeken inkomende brieven netjes in, maar reken daar niet al te zeer op). Heel belangrijke zaken als opzeggingen kun je beter aangetekend versturen, maar dit is een dure grap. |
|
|
|
 |
|