Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Best Name Badg...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 11 aug 2025 13:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

jaaropgave oxxio
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sandra1782

Leeftijd: 53
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 23:27    Onderwerp: jaaropgave oxxio Reageer met quote Naar onder Naar boven

wij hebben oxxio als leverancier van gas en stroom. In aug 06 hebben ze ons een jaarrekening gestuurd van stroom en deze na 4x bellen uitbetaald omdat we geld terug kregen.
In aug hebben ze ook een jaarrekening gestuurd van gas ook daarin werd vermeld dat wij geld terug kregen. Ook daarover heb ik gebeld en gemaild. Ik kreeg als antwoord dat de jaarrekening van gas niet klopte en dat wij een andere krijgen.
Wij zijn nu eind dec en nog hebben wij niks ontvangen. Ik heb gebeld, naar een 0900 nummer dus tikt lekker aan en kreeg als antwoord wij zijn er mee bezig.
Ik heb ook brief geschreven dat ik binnen 5 werkdagen na dagtekening een nieuw jaar rekening wil of anders dat ik de oude ten gelde laat komen en ze alsnog mogen uitbetalen.
Hierop heb ik geen antwoord gekregen

Welke stappen kan ik ondernemen om oxxio haar belofte na te laten komen en of ik de jaarrekening van aug 06 kan laten gelden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 23:55    Onderwerp: Re: jaaropgave oxxio Reageer met quote Naar onder Naar boven

sandra1782 schreef:
Welke stappen kan ik ondernemen om oxxio haar belofte na te laten komen en of ik de jaarrekening van aug 06 kan laten gelden?

Je hebt ze al schriftelijk aangemaand en daarbij een termijn gesteld, dus de volgende stap is dagvaarden. Zoek een jurist of (gerechts)deurwaarder.

Als je het goed is, kost 't je niets.
Bekijk de homepage
BoeZ

Leeftijd: 50
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: vr 29 dec 2006 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste is om naar de Geschillencommissie Energie en Water te stappen.

http://www.sgc.nl
Tilda

Tilda

Leeftijd: 60
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: vr 02 mei 2008 1:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helaas Sandra, dat kan nog wel even gaan duren. Ik ben zelf in 2003 naar Oxxio (toen Durion) overgeschakeld. Volgens Oxxio 'een vergissing' en zij zouden mij meteen weer terzetten naar Essent. Maar dat 'meteen' heeft wel 18 maanden geduurd.

Van de 9 klachten per brief die ik aan Oxxio stuurde (5 hiervan waren aangetekend) is er nooit een enkele beantwoord. Ook worden telefonische afspraken nooit schriftelijk bevestigd. Oxxio is absoluut niet geinteresseerd in jouw klachten, alleen in je geld.

Mijn eindafrekening van juli 2005 moet ik nog steeds ontvangen en ik heb deze week een allerlaatste brief gestuurd. Volgens hun gegevens mag ik 305 euro terug verwachten maar als ik bel kan de eindafrekening 'ieder moment komen'. Volgens een medewerker van Oxxio moeten zij dit verplicht altijd als antwoord geven, in werkelijkheid wordt er niks ondernomen. Als er binnen 4 weken niet gereageerd wordt leg ik het zelf wel voor aan de Geschillencommissie Energie en Water.

Een eindafrekening moet wettelijk binnen 2 maanden opgesteld zijn. Geef ze nog een allerlaatste kans en stel een duidelijke termijn. Word er niet gereageerd, neem contact op met de gechillencommissie. Een voorbeeldbrief vind je hier: http://www.consuwijzer.nl/dsresource?objectid=1554&type=org

Opmerkingen als: 'we zijn er mee bezig' houdt in het geval van Oxxio helemaal niks in, je zult echt zelf actie moeten ondernemen.

Succes!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds