|
Auteur |
Bericht |
Rob van der Woude
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 aug 2006 22:55 Onderwerp: WAO en vangnetregeling |
|
|
Hallo,
Ik heb een vraagje over de WAO. Is het nog steeds zo dat er een vangnetregeling is als je weer aan de slag wil gaan maar het niet lukt? Ik kan me herinneren dat nog 3 jaar lang een vangnet regeling van kracht is, en dat je kan terug vallen op je WAO uitkering bij eventueel terugslag.
Mvg |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 10 aug 2006 12:35 Onderwerp: |
|
|
Sinds wanneer ben je arbeidsongeschikt? Want op dit moment kom je dan niet meer in de WAO maar in de WIA. |
|
|
|
 |
brendaw
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 10 aug 2006 13:29 Onderwerp: |
|
|
Als je binnen 5 jaar na beëindigen van je WAO-uitkering weer opnieuw ziek wordt wordt dit sowieso betaald door het UWV ( als je aangemerkt wordt als arbeidsgehandicapte)
Daarnaast heb je de wet AMBER die zorgt dat als je uitvalt binnen 5 jaar na intrekking WAO en dit komt voort uit dezelfde ziekteoorzaak je in aanmerking kan komen voor een voorzetting van je WAO-uitkering na 4 weken ipv na 104 weken. Er moet dan wel sprake zijn van een toename in je arbeidsongeschiktheid... |
|
|
|
 |
brendaw
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 10 aug 2006 13:34 Onderwerp: |
|
|
Eva schreef: | Sinds wanneer ben je arbeidsongeschikt? Want op dit moment kom je dan niet meer in de WAO maar in de WIA. |
wel als je nog oude rechten hebt.. maar inderdaad mensen die ziek zijn geworden na 1 januari 2004 "komen" in de WIA |
|
|
|
 |
Rob van der Woude
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 aug 2006 18:14 Onderwerp: |
|
|
Eva schreef: | Sinds wanneer ben je arbeidsongeschikt? Want op dit moment kom je dan niet meer in de WAO maar in de WIA. |
Ik zit al vanaf 2000 in de WAO, toen was er geen sprake over WIA. |
|
|
|
 |
|