Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 02 mei 2024 3:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Gedagvaard en veroordeeld wegens concurrentiebeding.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
volmetvragen



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 19:48    Onderwerp: Gedagvaard en veroordeeld wegens concurrentiebeding. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ik heb een aantal vragen, ik zal eerst wat uitleg geven.

Ik heb ca. 11 maanden voor een werkgever gewerkt, waarna we met wederzijds goedkeuren uit elkaar zijn gegaan.

Vervolgens heeft hij mij aangeklaagd vanwege overtreding van het concurrentiebeding. Ik was het hier nooit mee eens, maar de kantonrechter gaf hem toch gelijk en het beding hield stand waardoor ik hem 3500 euro schuldig was en ik mocht niet meer in zijn branche werken tot 1 januari 2009.

Nu kan ik daar nog wel overheenkomen, ik werk voor mezelf, allemaal geen probleem.

Totdat ik opnieuw werd gedagvaard, ik kreeg op 29 april 2008 een brief dat ik 7 mei voor de kantonrechter moest verschijnen. Laat ik die periode nou net op vakantie geweest zijn waardoor ik verstek heb gelaten.

Nu is het zo dat ik na elke update of uitspraak altijd een brief kreeg van de rechtsspraak met daarin het vonnis, die heb ik nu niet gehad, maar ik kreeg van de advocaat van notabene de eisende partij een kladje per mail opgestuurd met daarin het vonnis. De eis was 125.000 euro voor overtreding van het beding en de rechter was akkoord gegaan hiermee.

Nu is het zo dat er afgelopen vrijdag beslag is gelegd op mijn loon, zonder dat ik hierover ben geinformeerd. Ik heb m'n accountant gevraagd het dossier op te sturen, deze heb ik vandaag binnen gekregen en het document is 17 oktober verstuurd.

Het gaat om het astronomische bedrag van 145.000 euro en wat kleingeld. Ook zat er een brief bij waarin staat dat ik nog 4 weken heb om in verzet te komen.

Ik heb zelf deze brief dus nooit gekregen, ik wist niet dat er beslag zou worden gelegd en hoeveel, kan dat zomaar?? Ik heb gelijk het juridisch loket gebeld en morgen heb ik contact met een advocaat, maar ik wil m'n geld niet op één paard zetten dus ik wil toch even vragen of deze gang van zaken normaal is?

Kan een rechter zo'n torenhoge boete goedkeuren voor het overtreden van een beding voor iemand waar je 11 maanden bij in dienst hebt gezeten?

Bij voorbaat dank voor de reacties!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uw vraag is alleen te beantwoorden door iemand die de dagvaarding en het verdere dossier kent.

Het is hoe dan ook zaak dat u voorkomt dat de verzettermijn ongebruikt verstrijkt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Marco Knol



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 598


BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 4:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat i.c. om een verstekveroordeling. Je hebt derhalve 4 weken de tijd om verzet aan te tekenen waarbij voornamelijk van belang is dat je kunt aangeven waarom je niet bij de behandeling aanwezig was c.q. de dagvaarding nooit hebt ontvangen.
De inhoudelijke behandeling c.q. bestrijding van het vonnis komt in principe later aan de orde al kan het zeker geen kwaad deze meteen mee te nemen.
En ja, zonder tegenspraak (hetgeen in casu dus het geval was) is de civiele rechter nogal genegen de eisende partij in het gelijk te stellen. Hij/zij kan ook niet veel anders.
_________________
Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 9:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En voor de goede orde: dat 'verzet instellen' doet u door een verzetdagvaarding, met daarin uw verweer tegen de inleidende dagvaarding, door een deurwaarder te laten betekenen.

Het betekenen dient binnen de verzettermijn plaats te vinden, u kunt zelf een roldatum kiezen waartegen u dagvaardt.

Ik neem vooralsnog aan dat deze zaak voor de kantonrechter heeft gediend en dat geval hoeft u geen advocaat in te schakelen.

Gezien het belang lijkt het mij wel raadzaam toch een deskundige in te schakelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Doremi



Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 72


BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 12:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste volmetvragen,

Dit is een zeer serieus geval. Als je niet in verzet gaat, dan krijgt het vonnis gezag van gewijsde. Dat houdt in dat er dan niets meer aan te doen is. Je hebt geen advocaat nodig. In theorie kan je zelf in verzet gaan, maar hoe vaak heb jij geprocedeerd in een zaak met een belang groter dan EUR 100.000?

Wacht niet. Raadpleeg onmiddellijk een advocaat!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
volmetvragen



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 20:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik ben al bij een advocaat geweest maar die hebben nogal een hoog uurtarief, gezien het loonbeslag wat is gelegd kan ik daar onmogelijk aan voldoen. Ook heb ik geen rechtsbijstand verzekering.

Ik zal dus zelf verzet aan moeten tekenen. Ik neem aan dat ik dit bij de kantonrechter moet doen en niet bij de deurwaarder die het beslag heeft gelegd?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 20:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

volmetvragen schreef:
Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik ben al bij een advocaat geweest maar die hebben nogal een hoog uurtarief, gezien het loonbeslag wat is gelegd kan ik daar onmogelijk aan voldoen. Ook heb ik geen rechtsbijstand verzekering.

U hebt een vonnis voor uw kiezen, waarmee uw belastbaar inkomen over 2008 waarschijnlijk negatief zal zijn? Dan kunt u met een peiljaarverlegging een toevoeging aan laten vragen en op die manier goedkoop procederen.

Lukt dit niet, dan kunt u vaste tariefsafspraken maken met een advocaat of andere jurist.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2008 23:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is onbestaanbaar dat je geen advocaat zou kunnen inschakelen, en nu er € 145.000 op het spel staat moet je zeker niet zelf een beetje gaan experimenteren.

Het lijkt mij dat een advocaat je moet kunnen vertellen wat de mogelijkheden zijn. Ga dus een gesprek aan en laat je niet bij voorbaat afschrikken door het uurtarief.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds