vraag: arbeidsovereenkomst en speciale opdracht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: vraag: arbeidsovereenkomst en speciale opdracht Auteur: Marinus BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2005 15:51
    —
Hallo allemaal,
Mij is een probleem overkomen. Ik had een arbeidsovereenkomst en dat ging allemaal best. Totdat ik in 97/98 een extra taak vervulde. Naast mijn gewone taak een opdracht erbij die uitgroeide tot een jaarbelasting van 1000 uur. Dus een CAO verplichting van 1659 uur en daarnaast ook extra klus van 1000 uur.
Het laatste kan de term overwerk niet dragen, want dan komen arbeids tijden en vergoedingen niet overeen. Het was welliswaar wel dezelfde werkgever waar het werk voor werd gedaan.
We zijn ondertussen bij de Rechtbank en het Hof geweest en deze zijn tot het volgende Vonnis en Arrest gekomen: Geen beloning, omdat de functieschaal, waarin ik de arbeidsovereenkomst heb, dit niet toelaat. Dus ik kon het doen met 10% van de eis, dat terwijl ik geheel in het gelijk ben gesteld. De 1000 uur zijn gebleken en taak is tot een goed en bevredigend einde gekomen. De werkgever heeft voor deze taak, die door mij is uitgevoerd, een groot bedrag ontvangen vanuit de overheid.
Mijn vraag is: kan ik cassatie aantekenen en op welke grond zou ik de cassatie moeten instellen??
Graag uw reactie.

#2:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: za 15 okt 2005 11:34
    —
Quote:
We zijn ondertussen bij de Rechtbank en het Hof geweest en deze zijn tot het volgende Vonnis en Arrest gekomen: Geen beloning, omdat de functieschaal, waarin ik de arbeidsovereenkomst heb, dit niet toelaat. Dus ik kon het doen met 10% van de eis, dat terwijl ik geheel in het gelijk ben gesteld.

Het klinkt vreemd dat je geheel in het gelijk zou zijn gesteld, maar niet de hele vordering is toegewezen.

Quote:
Mijn vraag is: kan ik cassatie aantekenen en op welke grond zou ik de cassatie moeten instellen??

Cassatie is alleen zinvol als er geschil is over de toepassing van het recht. De Hoge Raad kan niet oordelen over feiten.
Je moet voor rechtbank en hof al zijn bijgestaan door een advocaat, die veel beter op de hoogte is van je zaak dan je in een post kan aangeven. Hoe ziet hij de mogelijkheden van cassatie?



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl