topic gesloten
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

#1: topic gesloten Auteur: Mider_LLB BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 19:02
    —
topic gesloten

Laatst aangepast door Mider_LLB op zo 17 jun 2007 12:55, in totaal 1 keer bewerkt

#2:  Auteur: deniseh BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2007 22:39
    —
Niet kunnen vinden bij BOL??
Het psychologisch onderzoek. Wim Bloemers. Uitgeverij Ambo.

ISBN 9789026318801

Andere aanrader: Assessment doen van Bas Kok en Ferry de Jongh, Spectrum ISBN 9027492514

#3: Re: iq test Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 7:49
    —
Mider_LLB schreef:
Beste,

En onderdeel van de sollicitatie bij Loyens en Loeff is de iq test.

Nu schijnt er een boek te zijn die je goed voorbereidt op de specifieke iq test die zij gebruiken. De auteur heet - geloof - ik Bloemen of Bloembergen of zoiets dergelijks.

Weet een van jullie hierover meer?

Thanx!

Je voorbereiden op een IQ test - anders dan zorgen dat je fit en wakker bent - is in mijn ogen redelijk zinloos.

#4:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 9:04
    —
Hoezo? Je kan dat soort vaardigheden gewoon trainen, hoor.

#5:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 9:29
    —
Michèle schreef:
Hoezo? Je kan dat soort vaardigheden gewoon trainen, hoor.

Dan kom ik in het dagelijks leven veel mensen tegen die baat zouden hebben bij die training Very Happy

#6:  Auteur: Michèle BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 9:43
    —
Laughing

Nou, hierboven staat een suggestie voor een leuk relatiegeschenk.

#7:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 10:45
    —
De test kun je trainen, veel slimmer zul je er niet van worden.

Doet me overigens denken aan de Amerikaan wiens doodstraf uiteindelijk kon worden voltrokken omdat hij, dankzij het contact met zijn advocaat, het vereiste minimale IQ had bereikt.

#8:  Auteur: jacq BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 11:10
    —
bona fides schreef:
De test kun je trainen, veel slimmer zul je er niet van worden.

Doet me overigens denken aan de Amerikaan wiens doodstraf uiteindelijk kon worden voltrokken omdat hij, dankzij het contact met zijn advocaat, het vereiste minimale IQ had bereikt.


Question Moet je een laag IQ hebben om te worden terechtgesteld?????

groet,
jacq

#9:  Auteur: Arnoud Engelfriet BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 13:53
    —
Nee, bona fides zegt het omgekeerde: je IQ moet in de VS boven een arbitraire grens zitten voordat je ge-executeerd mag worden. Hij refereert aan 't ietwat bizarre geval Atkins, die in eerste instantie een IQ van 59 zou hebben maar na jaren in de dodencel ineens 78. De grens was 70.

Het argument:
Quote:
"Oddly enough, because of his constant contact with the many lawyers that worked on his case," the psychologist, Dr. Evan S. Nelson, wrote in a report in November, "Mr. Atkins received more intellectual stimulation in prison than he did during his late adolescence and early adulthood. That included practicing his reading and writing skills, learning about abstract legal concepts and communicating with professionals."


Arnoud

#10:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 14:26
    —
Inderdaad kun je die zin op 2 manieren uitleggen, "minimum IQ" zou denk ik duidelijker zijn geweest. Wel grappig dat "contact met zijn advocaat" in verband wordt gebracht met een verlaging van het IQ Wink.

Het geval zelf is inderdaad uitermate bizar. Wikipedia geeft nog wat meer informatie. Atkins kreeg het in 2002 voor elkaar het Supreme Court te laten erkennen dat "the mentally retarded" niet mogen worden geëxecuteerd. Helaas voor hem was hij na afloop van dat proces niet mentally retarded meer.

Het lijkt mij logischer als men had besloten dat de doodstraf niet mag worden opgelegd aan geestelijk gehandicapten. Maar de beslissing gaat blijkbaar over het uitvoeren van de doodstraf.

Ik zie dat het Virginia Supreme Court de opgelegde straf inmiddels toch heeft vernietigd, op procedurele gronden.

#11:  Auteur: jacq BerichtGeplaatst: do 07 jun 2007 16:53
    —
bona fides schreef:
Inderdaad kun je die zin op 2 manieren uitleggen, "minimum IQ" zou denk ik duidelijker zijn geweest. Wel grappig dat "contact met zijn advocaat" in verband wordt gebracht met een verlaging van het IQ Wink.


Mr. Green

bona fides schreef:
Het geval zelf is inderdaad uitermate bizar. Wikipedia geeft nog wat meer informatie. Atkins kreeg het in 2002 voor elkaar het Supreme Court te laten erkennen dat "the mentally retarded" niet mogen worden geëxecuteerd. Helaas voor hem was hij na afloop van dat proces niet mentally retarded meer.

Het lijkt mij logischer als men had besloten dat de doodstraf niet mag worden opgelegd aan geestelijk gehandicapten. Maar de beslissing gaat blijkbaar over het uitvoeren van de doodstraf.

Ik zie dat het Virginia Supreme Court de opgelegde straf inmiddels toch heeft vernietigd, op procedurele gronden.


rare jongens, die Amerikanen Evil or Very Mad



Rechtenforum.nl -> Stage / Praktijk ervaringen

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl