persoon in schuldsanering werkt zwart en heeft ww uitkering
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: persoon in schuldsanering werkt zwart en heeft ww uitkering Auteur: Erika BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013 14:56
    —
Goedemiddag,

Al een poosje loop ik te dubben of ik (anoniem) aangifte moet doen van het volgende geval:

een echtpaar uit mijn familie zit sinds 2 jaar in de schuldsanering, beide hebben ze schulden. Nu werkt de man op contract en de vrouw werkt deels op contract en deels zwart.

man en vrouw werken beide naast hun legale baan ook zwart en hebben her en der klusjes waar ze gemiddeld een 150 tot 300 euro per dag mee verdienen. Deze inkomsten is de schuldsanering niet van op de hoogte.

het stoort me enorm dat deze mensen dit doen en eigenlijk wil ik dit gewoon melden zodat ze hiervoor aangepakt kunnen worden.

Ze hebben al meer te besteden in de schuldsanering omdat ze in hun woongebied hogere kosten hebben voor levensonderhoud. Ik weet dat ze veel uit gaan, met regelmaat vakanties houden (worden betaald van wat ze weer verdienen met opbrengst van zelf geteelde wiet) en eigenlijk een meer dan goed leven leiden terwijl hun schuldeisers het met een minimum betaling van de schuld moeten doen.

Hoe zou ik dit ergens kunnen melden en zelf volledig anoniem kunnen blijven? ergens voel ik me ook erg sluw dat ik dit wil melden en twijfel er over maar ik vind ook dat dit niet zo kan en mag plaatsvinden.

#2:  Auteur: hilde12 BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013 16:43
    —
http://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/melden_fraude/index.aspx

weet niet of het anoniem kan, maar dat kunnen ze je daar wel vertellen.

#3:  Auteur: OOge BerichtGeplaatst: di 08 okt 2013 21:57
    —
Van je familie moet je het hebben zeg ik dan maar Smile

Of u zit ook in de schuldsanering en bent jaloers dat u niet "zwart" werkt en dus maar rond moet komen van die paar tientjes.
Of u heeft geen idee wat de schuldsanering is. Laat ik u wel vertellen dat je van de schuldsanering niet kunt leven. Je kunt eten kopen, maar niet zoveel om de magen die week te vullen laat staan eens een keer iets leuks te doen. Probeert u eens met 2 personen van 60 euro per week rond te komen.

U kunt natuurlijk ook gewoon u niets van anderen aantrekken. Dat maakt uw leven wat eenvoudiger. Er zijn mensen genoeg die zwart werken. Zwart werken zorgt ervoor dat de economie blijft draaien.

Voor wat betreft de wiet. Daar lopen ze vanzelf een keer tegen de lamp. En dan hebben ze het zwart verdiende geld hard genoeg nodig voor de hoge boetes.

#4:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: di 08 okt 2013 22:38
    —
U kunt een melding doen bij Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.

#5:  Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: wo 09 okt 2013 11:36
    —
OOge schreef:
Je kunt eten kopen, maar niet zoveel om de magen die week te vullen laat staan eens een keer iets leuks te doen.

Dat is nu net het hele idee van de schuldsanering! Je laat zien dat je een aantal jaar zeer sober kunt leven, en in ruil daarvoor worden al je schulden kwijt gescholden, en hebben je schuldeiser het nakijken op hun centen...

Schuldsanering is duidelijk niet hetzelfde als gewoon doorgaan met het uitgeven van je geld aan allerlei leuke dingen, en ondertussen je schuldeisers kunnen uitlachen omdat ze nooit meer hun geld zullen terugzien!

#6:  Auteur: Guthman BerichtGeplaatst: wo 11 dec 2013 15:51
    —
Voel je niet sluw, of een "verrader". Door dit soort mensen krijgt de WSNP een slechte naam.

Verzamel het volgens jou relevante bewijsmateriaal, en deponeer dit in een envelop bij de gemeente, de rechtbank en de politie.

Kijk het een maand of twee aan. Zie je geen verandering in gedrag? Overweeg dan om verdere stappen te nemen, zoals het maken van foto's, video's, het doen van aangifte bij de politie (telen van wiet, brandgevaar e.d.) etc.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl