Rechten van vliegtuigpassagiers
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Rechten van vliegtuigpassagiers Auteur: *laura* BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 13:48
    —
Hallo!

In het kader van mijn scriptie met als onderwerp de passagiersrechten in de luchtvaartsector ben ik op zoek naar mensen die het dupe zijn geworden van een annulering, een instapweigering of overboeking. Ik ben benieuwd naar de wijze waarop hun rechten al dan niet zijn nageleegd en hoe zij verder door de betreffende luchtvaartmaatschappij zijn bejegend. Wie o wie kan mij hiermee helpen of kent iemand die dit meegemaakt heeft?

#2:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 15:34
    —
Ik kan mij herinneren dat op dit forum eens een vraag gesteld werd door iemand die als gevolg van een weigering van een luchtvaartmaatschappij gedupeerd werd. Misschien dat de zoekfunctie die weer naar boven kan halen?

#3:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 27 jun 2006 18:42
    —
Hier twee links naar topics over de KLM:
http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/8271/highlight/klm/
http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/6245/highlight/klm/

Zelf heb ik onlangs met Corendon meegemaakt dat de vlucht die voor vertrek 's avonds 17.15 stond ineens bleek te zijn omgezet naar die ochtend 8.00 uur. We hebben een klacht ingediend (overigens weerd een hele groep mensen daarvan de dupe, want bijna iedereen die zo vroeg op het vliegveld zat zou aanvankelijk pas om 17.15 uur vertrekken) en als reactie daarop krijg je een schadevergoeding van Eur 9 p.p. aangeboden, met verwijziging naar de algemene voorwaarden.

#4:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 0:17
    —
tikSimone schreef:
Zelf heb ik onlangs met Corendon meegemaakt dat de vlucht die voor vertrek 's avonds 17.15 stond ineens bleek te zijn omgezet naar die ochtend 8.00 uur. We hebben een klacht ingediend (overigens weerd een hele groep mensen daarvan de dupe, want bijna iedereen die zo vroeg op het vliegveld zat zou aanvankelijk pas om 17.15 uur vertrekken) en als reactie daarop krijg je een schadevergoeding van Eur 9 p.p. aangeboden, met verwijziging naar de algemene voorwaarden.


pfff...belachelijk weinig bedrag zeg Confused

#5:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 1:54
    —
Wellicht is het dan een idee om de kijken of de algemene voorwaarden conform de geldende wetten en regels zijn.

Tja wat de TS betreft. Er zijn van die tv-programma's op tv waar (welliswaar vaak op Engelse en Amerikaanse vliegvelden) vrij goed wordt weergegeven wat men zoal op een vliegveld mee kan maken en wat dan de mogelijke opties voor de passagier zijn.
Aangezien vliegvelden neutraal terrein zijn en op vrijwel ieder vliegveld van enig formaat veelal dezelfde maatschappijen zitten/ actief zijn kan het zinvol zijn om die tv-series eens te bekijken.

Gwen

#6:  Auteur: Gwenny BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2006 1:57
    —
Verder schiet mij te binnen dat Mr. G. Spong in een tv- programma eens over een akkefietje wat hij met een luchtvaartmaatschappij had heeft verteld. Het programma was op een publieke zender en het betrof een soort tv-quiz waarvan mij de naam even ontschoten is Embarassed.

Gwen

#7:  Auteur: Paool2 BerichtGeplaatst: vr 30 jun 2006 13:25
    —
Ik zag net in de Kampioen van deze maand een stukje over dit onderwerp staan. Misschien dat je daar eens naar kunt kijken.
Als je die niet ontvangt, moet je het even zeggen dan zal ik even voor je kijken of ik het kan overtypen ofzo...

#8:  Auteur: *laura* BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 9:21
    —
Dank je voor de tip! Staat het in de kampioen van juni of juli? Ik heb namelijk gezocht, maar die van juni was al met het oud papier mee en die van juli komt nog.......

#9:  Auteur: Pax et iustitia BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 10:41
    —
Vlucht naar Los Angelos via Philedelpia. Vertraging van Amsterdam naar Philedelphia en toen miste we de vlucht van Philly naar L.A.. De volgende vlucht was pas 6 uur ochtends en het was 10 uur avonds de dag ervoor. Mijn vader liet 2 keer het woord sue vallen en toen kregen we een overnachting in een 4 sterren hotel en de vlucht van philly naar L.A. was ineens bussinesclass.

USA airlines zijn m.i. dus erg klantvriendelijk Very Happy.

P.S.

Als uw scriptie af is wil ik die erg graag lezen. Luchtvaart en alles eromheen heeft mijn interesse.

#10:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: vr 07 jul 2006 13:49
    —
Dit onderwerp is de laatste dagen aardig in het nieuws. De indruk die ik krijg is dat luchtvaartmaatschappijen de regels aan hun laars lappen zolang ze denken ermee weg te komen. Het laten vallen van het woord "sue" is dus een goede tip Wink.

#11:  Auteur: bertvanloo BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2006 20:08
    —
Vrij recent heb ik een vonnis gelezen (ik dacht van Ktg. Den Bosch) van iemand die door Transavia was geweigerd bij het inchecken omdat hij te laat zou zijn. Transavia heeft gewonnen omdat de reiziger niet kon bewijzen dat hij op tijd was.

#12:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: zo 30 jul 2006 23:34
    —
Ik ben net terug van vakantie. Op de heenreis ben ik het 'slachtoffer' geworden van een overboeking en daardoor van elf uur moeten wachten. Ik zeg overigens 'slachtoffer' vanwege de fijne vergoeding. Very Happy Wat wil je weten?

#13:  Auteur: bertvanloo BerichtGeplaatst: ma 31 jul 2006 9:48
    —
Een paar jaar geleden had mijn vrouw geboekt met de KLM van Amsterdam naar Barcelona met een (wat toen nog bestond een zg. Call en Go) voor ca. NLG. 300,--. Wegens overboeking kreeg ze NLG 500,-- aangeboden als ze 6 uur later via Zurich wilde vliegen. Het is inderdaad niet altijd kommer en kwel.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl