WAT te doen als een schuleiser niet reageert op advocaat
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: WAT te doen als een schuleiser niet reageert op advocaat Auteur: pieter de grote BerichtGeplaatst: wo 15 mrt 2006 15:36
    —
Geachte lezers,
Wie kan mij hiermee helpen:
Mijn advocaat heeft in 1992 een brief verzonden aan een schuldeiser.
De schuldeiser heeft tot deze week nimmer gereageerd.
Bij de currator in 1990 heeft hij nimmer een vordering ingediend.
Ik ben nimmer benaderd door de schuldeiser, en hij woonde gewoon in NL.
Ik heb nu net met honger in de maag alle oude schulden betaald en nu gebeurt dit.
A.U.B. wat moet ik doen.

Gezien het feit dat ik ernstig ziek ben plaats ik dit op het forum om zodoende een antwoord te krijgen.

Graag een antwoord met het wetsartikel termeer daar ik vroeger zelf heb gestudeerd voor rechten.

Met alvast veel dank
Pieter de Grote

#2:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: wo 15 mrt 2006 16:33
    —
Ik begrijp dat de schuldeiser u nu heeft benaderd voor betaling van die oude schuld?

Van wanneer dateert die schuld?

Wanneer en hoe is het faillissement geeindigd? Is dit met een akkoord met de schuldeisers geweest, of is het faillissement gesloten bij gebrek aan baten?

#3: Toelichting op schulden etc. Auteur: pieter de grote BerichtGeplaatst: wo 15 mrt 2006 17:00
    —
Eerst sorry door typefouten dat komt door men ziekte.

schuld zal zijn van voor het faillissement dus plm 1987 / 88
ik vermoed dat het een borgstelling is geweest naar de bank en voor zwart werk.
(ik heb dus werkelijk nooit weer wat gehoord van deze man, tot nu)

Faillissement heeft drie jaar geduurd en is geeindigd bij gebrek aan baten.

Ik heb zelf de schuldeisers daarna laten benaderen om iedereen per maand wat te betalen.

Alleen deze man wilde nergens op reageren. Dus ook niet op het verzoek van de advocaat. De eiser is nooit van zijn oude adres afgeweest.

Ik heb de brief van de advocaat gelukkig teruggevonden waarin ook duidelijk staat dat de schuldeiser niet reageerde.
Ik heb de advocaat betaald voor zijn werkzaamheden.

Hoogachtend,
Pieter

#4:  Auteur: Suijkerbuijk BerichtGeplaatst: wo 15 mrt 2006 17:34
    —
Quote:
schuld zal zijn van voor het faillissement dus plm 1987 / 88

De verjaringstermijn voor vorderingen tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst bedraagt 5 jaar (3:307 BW). De gemiddelde onbetaalde factuur valt hier onder.

Afhankelijk van de precieze data was de vordering dan waarschijnlijk al voor het faillissement verjaart. Mij staat bij dat gedurende een faillissement de verjaring van een vordering wordt opgeschort, maar ik heb daar geen artikel bij.
Omdat het faillissement bij gebrek aan bate is geeindigd (in 2000?), heeft dat geen schonende werking gehad. Sinds 2000 zijn er echter weer 5 jaar verstreken, en zelfs na de brief van je advocaat zijn er weer 5 jaar voorbij.
Als de wederpartij nooit iets van zich heeft laten horen, heeft hij de verjaring ook nooit gestuit.
Je kan redelijk veilig stellen dat de vordering van de schuldeiser al lang is verjaart.

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl