To sue or not to sue... aankoop LP's via Internet
#1: To sue or not to sue... aankoop LP's via Internet Auteur: groenf
Geplaatst: di 21 feb 2006 22:48
Hallo,
Ik heb een probleem met een aankoop via Internet van een partij lp's ter waarde van 300 euro. Ik heb deze vooruit betaald aan een persoon in Belgie, die vervolgens niet levert en niet meer reageert op mails/telefoontjes etc.
Ik heb zijn naam- , bank- en adresgegevens.
Ik ben op het punt dat ik overweeg om gerechtelijke stappen te nemen, maar vraag me wel af of het de moeite zal lonen.
Weet iemand mij misschien een goede raad te geven?
Alvast bedankt!
|
#2: Auteur: StevenK
Geplaatst: di 21 feb 2006 22:50
Betreft een particulier of een ondernemer ? In het eerste geval zul je waarschijnlijk in België moeten procederen en wordt het daarmee een stuk lastiger, in het tweede geval kun je ook in Nederland procederen en dan zou ik 't zeker doen.
Je kunt beter 300 euro uitgeven om je gelijk te halen dan over je te laten lopen, is mijn uitgangspunt.
|
#3: Auteur: groenf
Geplaatst: di 21 feb 2006 23:10
Het betreft een particulier inderdaad.
|
#4: Auteur: tikSimone
Geplaatst: di 21 feb 2006 23:55
Wordt de telefoon niet opgenomen dan???
Ik zou nog even een briefje er aan wagen (liefst aangetekend) met de mededeling dat je gerechtelijke stappen overweegt. Kun je altijd nog in een beetje "dreigerig" zinnetje zetten dat niets betekent (bijv. "Ik maan u nog eenmaal aan. Mocht ik (datum) de LP's niet ontvangen hebben of het geld niet teruggestort zijn op mijn rekening, dan zal ik niet nalaten mij te orienteren op eventueel nader te ondernemen juridische stappen.")
Rotstreken halen mensen toch uit, joh!
|
#5: Auteur: groenf
Geplaatst: wo 22 feb 2006 0:39
Nee, hij neemt de telefoon niet meer op inderdaad.
Ik denk ook dat ik hem eerst een brief ga schrijven met een beetje mooi juridisch taalgebruik en dan kijken of dat iets uithaalt...
|
#6: Auteur: groenf
Geplaatst: wo 01 mrt 2006 23:46
iemand anders nog handige tips misschien?
|
|