Studietips Goederenrecht
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Studietips Goederenrecht Auteur: ffb BerichtGeplaatst: do 26 jan 2006 21:27
    —
Beste mensen,
Ik ga binnenkort het vak Goederenrecht doen, wie heeft er goede, concrete studie/tentamen tips om dit vak zo goed mogelijk voor te bereiden/te maken?
Ook hoor ik graag van eventuele ervaringen met dit vak.
Alvast bedankt!

#2:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: do 26 jan 2006 23:39
    —
Boom Basics Goederenrecht Very Happy

#3:  Auteur: ergo sum BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2006 0:07
    —
Is zeker een aanrader!

#4:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 27 jan 2006 1:46
    —
MiriamvL schreef:
Boom Basics Goederenrecht Very Happy

Ik wilde het niet schrijven (ik geloof dat mensen inmiddels denken dat ik aandelen in Boom heb Mr. Green) maar het is wel zeer handig.

Verder natuurlijk goed het leeswerk bijhouden en zoet naar college en werkgroepen gaan.

Heb dit vak zelf nog niet gehad, dus inhoudelijk kan ik d'r weinig over zeggen.

#5:  Auteur: renevanderwouden BerichtGeplaatst: za 01 apr 2006 21:51
    —
Daarnaast lijkt het me raadzaam om alle voorgeschreven arresten in de Data Jurica op de universiteit via de computer op te zoeken en deze tekst via copy/paste naar een word-document over te zetten.

Je kunt dan alles behalve de kern van het arrest/noot weghalen. Zo krijg je een kort overzicht van de arresten. Leert gemakkelijker naast al je andere aantekeningen.

Overtikken uit de arrestenbundels is ook een optie, maar kost veel meer werk.

#6:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 01 apr 2006 22:39
    —
Bij het samenvatten van arresten kan het handig en prettig zijn om even in 1 of 2 regels "het verhaal" te vermelden. Daardoor komt je gemakkelijker op de rechtsregel/rechtskwestie die uit het arrest voortvloeit.

#7:  Auteur: renevanderwouden BerichtGeplaatst: za 01 apr 2006 23:16
    —
tikSimone schreef:
Bij het samenvatten van arresten kan het handig en prettig zijn om even in 1 of 2 regels "het verhaal" te vermelden. Daardoor komt je gemakkelijker op de rechtsregel/rechtskwestie die uit het arrest voortvloeit.

Inderdaad. Had ik er nog bij moeten vermelden.

#8:  Auteur: Koen BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006 17:52
    —
Ik weet niet of er in Leiden ook wordt gecombineerd met faillissementsrecht, maar ik kan me nog herinneren dat op de EUR een vereffeningsstaat na faillissement werd gevraagd...dat was goed lastig. Het faillissementsrecht beheersen is dus denk ik wel een goede tip.

#9:  Auteur: renevanderwouden BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2006 20:20
    —
Niet zo heel veel, maar artikel 60 Fw. is wel van belang. Tevens is het arrest HR 13-06-2003 Cooperatie / ProCall c.s. belangrijk om het bestudeerd te hebben.

#10:  Auteur: Xman83 BerichtGeplaatst: ma 03 apr 2006 12:31
    —
teken de A B C verhalen op papier schematisch. Dat helpt altijd als je het ff niet inziet Very Happy

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl