Bestemming splitsingsakte vs beoogt gebruik
#1: Bestemming splitsingsakte vs beoogt gebruik Auteur: Wouter Boekschoten
Geplaatst: do 05 jan 2006 19:42
Dames, heren, graag ontvang ik mening/antwoord op de volgende vraag.
In een splitsingsakte van een winkel met separaat bovenhuis staat het volgende:
''De privé gedeelten behorende tot het appartement 1 (waar het om gaat) zijn bestemd tot winkel en kelder'; Ten aanzien van alle appartementsrechten wordt uitdrukkelijk bepaald dat er geen horecabedrijven, sauna of massage-instituten, noch inrichtignen van publieke vermakelijkheid, noch zodanige als bedoeld in de Wet Milieubeheer zijn toegestaan. Onder dit verbod valt niet alleen de exploitatie, doch ook de inrichting daartoe."
Iemand wil de winkel nu gebruiken als groot verwijsbord c.q. etalage met grote pijlen naar een gokhal die wat minder gunstig ligt. Met andere woorden: er komt in de etalage een soort van Las Vegas-pijl met lampjes, die passanten de weg moet wijzen. Niets meer niets minder.
Wordt dit gebruik door de splitsingsakte nu toegestaan of juist verboden?
Ik ben zeer benieuwd naar uw mening.
|
#2: Auteur: robbie2
Geplaatst: do 05 jan 2006 22:12
Quote: | Onder dit verbod valt niet alleen de exploitatie, doch ook de inrichting daartoe. |
Ik zou zeggen dat het venijn in de staart zit: 'inrichting daartoe' waar 'daartoe' gelezen wordt als 'gericht op'.
Dus wat er staat is dat een inrichting (van het privé gedeelte van het appartement) gericht op publieke vermakelijkheid (waaronder een gokhal waarschijnlijk valt) verboden is.
Als relatieve leek zou mijn conclusie derhalve zijn: verboden. Daar staat tegenover dat ik nog geen enkele module van mijn kennismakingscursus Nederlands Recht afgerond heb
|
|