advocatenleed
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: advocatenleed Auteur: Tante Lenie BerichtGeplaatst: za 24 dec 2005 15:26
    —
Graag zou ik van jullie een reactie krijgen op het volgende waar gebeurde verhaal:

Ik heb een geschil met een grote Nederlandse makelaar. Om de gang naar de rechter te vermijden, heb ik na overleg met een advocaat besloten om een schikkingsvoorstel te doen. In dit voorstel staat o.a. dat ik bereid ben de advocaatkosten van de tegenpartij voor mijn rekening te nemen -300. Dit betekende concreet dat ik bereid was 2000-300=1700 euro advocaatkosten te betalen. De advocaat van de tegenpartij maakte uit het schikkingsvoorstel echter op dat ik bereid was 300 euro advocaatkosten te betalen en gaf aan dat zijn client hiermee niet akkoord ging, zijn client was bereid de advocaatkosten te verlagen tot 1000 euro, schreef hij. Zeer gunstig dus voor mij: een besparing van 700 euro. Wat nu doet mijn advocaat? Hij mailt direct de advocaat van de tegenpartij dat hij zich vergist en dat ik bereid ben 1700 euro te betalen. Het is tenslotte kerst. Graag een reactie.

O ja, mijn advocaat kost slechts 240 euro per uur.

#2:  Auteur: sjonnie2000 BerichtGeplaatst: za 24 dec 2005 17:03
    —
Ik zou je advocaat hiervoor aansprakelijk stellen. Naar mijn mening is hier sprake van wanprestatie. Uit de reactie van de makelaar blijkt dat hij met een lager schikkingsvoorstel akkoord gaat. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je advocaat hier op deze manier op reageert.

#3:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: za 24 dec 2005 18:06
    —
Inderdaad, je advocaat is jouw belangenbehartiger en moet altijd jouw belang voorop stellen. Ik zou het hier dus niet bij laten zitten. Je kunt geloof ik een klacht indienen bij de deken enzo maar de precieze weg hiertoe ben ik alweer vergeten ( rotvak dat advocatuur...).

#4:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: za 24 dec 2005 20:50
    —
In het kader van de Kerst moet jouw advocaat die 700 euro dan maar voor zijn rekening nemen. Wat een sufko zeg!!! Die is te goed voor deze wereld (en andermans client). Die makelaars hebben geld zat, dus die zullen de 700 euro niet missen. Pffffffff...............

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl