Uitstellen einddatum huurcontract
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Uitstellen einddatum huurcontract Auteur: totalo BerichtGeplaatst: do 24 nov 2016 15:49
    —
Goedemiddag,

In oktober hebben wij een huurwoning (vrije sector) in Amsterdam toegezegd gekregen door een woningbouwstichting. De opleverdatum en contractondertekening zou medio november of begin december volgen. Begin november is dit door de woningbouwstichting verschoven naar 9 januari. Hierop hebben wij telefonisch gevraagd of dit de definitieve opleverdatum zou zijn, in verband met het beëindigen van ons huidige huurcontract. De dame aan de telefoon gaf aan dat wij onze huur alvast op konden zeggen, en dat 9 januari vast stond.

Helaas werden wij vandaag opnieuw gebeld door de woningbouwstichting, met de mededeling dat de opleverdatum opnieuw is verschoven, en wel naar 30 januari 2017. Dit omdat de huidige bewoner niet eerder in zijn koophuis kan. Echter hebben wij de huur van onze huidige woning opgezegd per 16 januari, omdat wij er vanuit gingen dat wij op 9 januari de sleutel van de woning in Amsterdam zouden krijgen.

We hebben hierop volgend contact opgenomen met onze huidige huurder, met de vraag of de einddatum van ons contract kon worden verplaatst naar 6 februari 2017. Dit werd niet geaccepteerd en de datum van 16 januari is volgens onze huidige huurder bindend. Dit zou betekenen dat wij 3 weken zonder woning komen te zitten.

Mijn eerste vraag is, of het juridisch gezien mogelijk is om de datum van opzegging bij de huidige verhuurder te verplaatsen. Oftewel; kan onze huidige huurder ons verplichten om op 16 januari de woning te verlaten.
(De woning is nog niet toegewezen aan een nieuwe huurder, en staat nog te huur op hun website)

Mijn andere vraag is, of de woningbouwstichting in Amsterdam iets te verwijten valt? Zij hebben ons immers verzekerd dat 9 januari de ingangsdatum van ons contract zou zijn, en dat wij de huur van onze huidige woning konden opzeggen.

Ik dank jullie alvast voor jullie hulp.

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl